1. خانه
  2. اخبار
  3. اکبر عالمی:نمایشگاه فروش عکس می تواند نگاه‌ها را تغییر دهد

اکبر عالمی:نمایشگاه فروش عکس می تواند نگاه‌ها را تغییر دهد

اکبر عالمی محقق و کارشناس هنرهای تصویری برگزاری اولین نمایشگاه فروش عکس ایران را زمینه‌ساز تحولی چشمگیر در نگاه عمومی به کارکردها و قابلیتهای هنر رسانه عکاسی دانست.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه فرهنگ و هنر ـ اکبر عالمی محقق و کارشناس هنرهای تصویری برگزاری اولین نمایشگاه فروش عکس ایران را زمینه‌ساز تحولی چشمگیر در نگاه عمومی به کارکردها و قابلیتهای هنر رسانه عکاسی دانست.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، اکبر عالمی صاحبنظر،‌ منتقد و مدرس سینما و هنرهای تصویری، برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی فروش آثار عکس ایران را در صبا زمینه‌ساز یک تحول در نگاه همگانی، نسبت به مقوله عکس دانست و خاطر نشان کرد:«اگر نمایشگاه فروش آثار به داشته‌ها و دانسته‌های ما در زمینه عکاسی چیزی اضافه کند، در کار خود موفق بوده است.
او در بیان اهمیت و ضرورت چنین حرکتی یادآور شد:قرن بیست و یکم قرن کثرتها است. قرن پدیده‌های انبوه و باید این اتفاق در تمام ۳۰استان کشور و به صورت دوره‌ای رخ دهد و تنها در پایتخت متمرکز نباشد. این امر، نه تنها ضروری است، بلکه باید در همه جای ایران نهادینه شود.
او افزود:چرا فروش آثار هنری در ایران، برخلاف همه جای دنیا که تبدیل به فرهنگ شده و بسیار جا افتاده، هنوز مثل یک تابو شمرده می‌شود، ‌در حالی که می‌تواند هم چرخه فعالیتهای هنری را پر رونق‌تر و کارآمدتر کند و هم هنرمندان حمایت شوند. هم این فکر تثبیت می‌شود که اثر هنری می‌تواند در روند اقتصاد مؤثر و جریان‌ساز باشد.
او تخصصی بودن این نمایشگاه را نقطه‌ای مثبت ارزیابی کرد:باید سعی کنیم از تمام علاقمندان هنر عکاسی در سراسر دنیا دعوت کنیم تا نمایشگاه را ببینند، هرکس می‌خواهد اثری را خریداری کند. به این ترتیب آثار عکاسان ایرانی به همه جای جهان می رود و دیده می شود. چرا باید با این پشتوانه و ذخیره عظیم از هویت فرهنگی، نگران باشیم که در دنیا دیده نشویم؟ این یعنی صدور فرهنگ ایرانی به گوشه گوشه جهان و یک تعامل فرهنگی گسترده و از سوی دیگر موجب رشد و رونق اقتصادی هم می‌شود.
اولین نمایشگاه فروش عکس ایران، با حضور صدها هنرمند عکاس ایرانی، پاییز امسال در مؤسسه فرهنگی هنری صبا،  برگزار می‌شود.
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست