1. خانه
  2. اخبار
  3. منوچهر یگانه دوست عکس های « خانه خدا » را نمایش می دهد

منوچهر یگانه دوست عکس های « خانه خدا » را نمایش می دهد

نمایشگاهی از آثار عکاسی منوچهر یگانه دوست با عنوان " خانه خدا " از شب گذشته در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش یافته است.

یگانه دوست در این نمایشگاه که همزمان با آغاز ماه ذی الحجه برگزار شده، ۴۶ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر از سالهای ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ مکه مکرمه و مدینه منوره را به نمایش گذاشته است.

منوچهر یگانه دوست عکس های « خانه خدا » را نمایش می دهد

استاد " منوچهر یگانه دوست " در گفتگو با " پایگاه عکس چیلیک " ضمن اشاره به تجربه سالها عکاسی با نگاتیو و مقایسه آن با دوربین دیجیتال و عکاسی با آن، به سالیان حضور خود در لابراتوار عکاسی و ارکان مختلف عکاسی همچون عکاسی در خبرگزاری جمهوری اسلامی(پارس سابق) و راه آهن و … اشاره می کند و می گوید:

خیلی مشتاق برگزاری نمایشگاه نیستم چرا که توان آن را دیگر در خود نمی بینم ولی گاهی به بایگانی نگاتیوهای ام که مراجعه می کنم می بینم که چه عکس هایی از چه موضوع هایی دارم که تا به حال نمایش نداده ام. موضوع هایی که در شرایطی عکاسی شده اند که نه در آن زمان و نه امروز شرایط نمایش آنها را نداشته ام ولی با جامعه و جوانان را مشتاق دیدن و نمایش آنها می دانم.

عکس های این نمایشگاه گوشه ای از بایگانی سالها تجربه است و بیشتر به نمایش محلاتی چون: کوچه بنی هاشم، آمد و شد زائرین و حجاج، قبرستان بقیع، کوه و قبرستان احد، صحرای عرفات و سعی بین کوه صفا و مروه، آیین های حج، حواشی زندگی حجاج و … اشاره دارد.
این عکس ها نمایی از چهره آن روزها را نمایش می دهد و بعضا از آن محلات و آداب دیگر اثری نمانده تا چشمی بیننده آن باشد و امروز به جای ناتوانی من، عکس های ام حکایت آن روزها را از نگاه عکاس برای بیننده روایت می کنند.

منوچهر یگانه دوست متولد سال ۱۳۱۹ تهران است و عکاسی خود را از سال ۱۳۳۵ از موسسه اسپرت فیلم با مدیریت عکاس فقید سیدمحمود پاکزاد در خیابان نادری سابق و جمهوری امروز آغاز کرده است.
علاقمندان می توانند تا روز پنجشنبه سیزدهم آذرماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۹(پنجشنبه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵) از این عکس ها دیدن کنند.
موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران، میدان فلسطین، خیابان برادران شهیدمظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست