1. خانه
  2. اخبار
  3. قدیریان: اکسپو عکس می‌تواند مقدمه ورود آثار به حراج‌های دنیا باشد

قدیریان: اکسپو عکس می‌تواند مقدمه ورود آثار به حراج‌های دنیا باشد

شادی قدیریان معتقد است: اکسپو عکس اگر به درستی برگزار شود، می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود آثار عکاسان به بازارهای جهانی باشد.

«شادی قدیریان» در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره برگزاری نخستی اکسپوی عکس ایران گفت: به هر حال هر تجربه‌ای باید از جایی آغاز شود و این تجربه چه خوب و چه بد به هر حال باعث می‌شود که در دفعات بعدی با تجربه بیشتر و بهتری همراه باشد.
وی برگزاری اکسپو و فروش آثار عکاسان را برای تعیین سطح قیمت عکس‌ها بسیار مؤثر دانست و گفت: آثار عکاسانی که در نگارخانه‌های آثارشان را ارائه می‌کند تعرفه مشخصی ندارد، گاهی در نگارخانه‌ها آثار عکاسانی که هنوز دوره دانشجویی را طی می‌کنند، با قیمت آثار عکاسان با تجربه یکسان تعیین می‌شود و تصور می‌کنم برگزاری اکسپویی که با نظر کارشناسانه آثار عکاسان را قیمت‌گذاری می‌کنند،برای رفع این مشکل بسیار مفید خواهد بود.
این عکاس جوان که تاکنون چندین بار در حراجی‌های بزرگ دنیا آثارش به فروش رسیده است درباره شکل برگزاری اکسپو عکس ایران گفت: در اکسپوها و حراجی‌های سراسر دنیا عکس‌های هنری ارائه می‌شود. در کاتالوگ‌های حراج‌هایی همچون کریستی هم اثری از عکس‌های خبری و تاریخی نیست، چرا که معمولاً عکس‌های خبری به مطبوعات و آژانس‌های خبری فروخته می‌شود،بنابراین تصور نمی‌کنم عکس‌های خبری و تاریخی هم در اکسپو و حراج‌ها جایی داشته باشند. اما از آن جا که دوسالانه‌های ما هم با اصول برگزاری دوسالانه‌های مختلف دنیا بسیار متفاوت است، این مسأله‌ کاملاً عادی است.
قدیریان در ادامه با اشاره به فروش آثارش در حراج‌های دنیا گفت: هر بار آثار من از طریق یک نگارخانه از داخل یا خارج از ایران به این حراجی‌های ارائه می‌شود. تصور می‌کنم اگر این اکسپو و حراج آثار هنری به درستی در ایران برگزار شود، می‌تواند مقدمه‌ای برای ارائه این آثار در حراجی‌های بزرگ دنیا باشد و نمایندگان حراج‌های دنیا برای انتخاب عکس‌های ایرانیان به این نمایشگاه‌های بزرگ فروش عکس مراجعه کنند تا انتخاب عکس‌ها تنها محدود به نگارخانه‌ها نباشد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست