1. خانه
  2. اخبار
  3. فراخوان عکس رنگی قابلیت های صنعتی ایران

فراخوان عکس رنگی قابلیت های صنعتی ایران

مرکز توسعه صادرات و گروه عکاسی فوکوس ۲ قصد دارند کتابی در تیراژ ۵۰۰۰ نسخه و با موضوع قابلیت های صنعتی ایران چاپ نمایند.این کتاب در خارج از کشور توزیع میشود و هدف از آن نشان دادن قابلیت های صنعتی و صادراتی کشورمان می باشد.امیدواریم با کمک تمامی هنرمندان عکاس کشور اثری بیادماندنی خلق کنیم که در خور نام کشورمان باشد.

آیین نامه:
۱. شرکت تمامی عکاسان آزاد است.
۲. فقط عکس های رنگی مورد قبول است.
۳. عکس های با جنبه مثبت و تبلیغاتی مد نظر هیئت انتخاب می باشند.
جنبه تبلیغاتی و اطلاع رسانی عکس در اولویت اول و جنبه زیبایی و هنری عکس در اولویت بعدی قرار دارد. بطور کلی عکس هایی انتخاب می شوند که قابلیتهای کشور عزیزمان برای صادرات را نشان دهند. اعم از صادرات محصولات صنعتی، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و یا خدمات.
۴. از آنجا که قصد برگزارکنندگان تهیه کتابی است که تمام قابلیت های ایران عزیز را نشان دهد، طبیعتا نمی توان برای شرکتی خاص تبلیغ نمود. در حقیقت هدف معرفی خود محصولات ایرانی است. و برای استفاده از تمام پتانسیل موجود در بین هنرمندان عکاس ، دبیرخانه فراخوان به اطلاع می رساند در صورتی که عکسی از محصولات صادراتی دارید که نشان تجاری (Brand) شرکت خاصی را تبلیغ می کند، در صورت تمایل به ارسال آن، می توانید با استفاده از پردازش های کامپیوتری نشان تجاری را به نام انگلیسی ایران (IRAN) یا نشان پرچم ایران تغییر داده و سپس عکس را برای فراخوان ارسال کنید
۵. تعدادی عکس به عنوان نمونه و برای راهنمایی در سایت فراخوان قرار دارد. www.focusteam.ir/farakhan
۶. حداکثر تعداد آثار ارسالی برای هر بخش در قسمت موضوع عکس ها آورده شده است.
۷. آثار ارسالی می توانند بصورت تک عکس و یا مجموعه عکس باشند. هر مجموعه عکس بین ۳ تا ۷ عکس را دربر می گیرد. هیئت انتخاب مجاز است از بین مجموعه عکس ها تعدادی تک عکس انتخاب کند.
۸. هرگونه پردازش در عکس مجاز می باشد. (اعم از کامپیوتری و یا در طی مراحل چاپ)
۹. شرکت کنندگان برای مرحله انتخاب کافیست آثار خود را در اندازه کوچک ارسال کنند.
– اندازه بزرگترین ضلع عکس های دیجیتال ۸۰۰ پیکسل باشد. فرمت عکس ها jpg وبا کیفیت (Quality) 7 ذخیره شوند. در مورد عکس های دیجیتال کافی است فقط فایل دیجیتال عکس را بر روی CD ارسال کنید و نیازی به ارسال نسخه چاپی نیست.
– آثاری که فاقد فایل دیجیتال می باشند (آنالوگ) را می توانید به صورت چاپ شده برروی کاغذ عکاسی ارسال کنید (و نیازی به اسکن نیست). حداقل اندازه عکس ۱۸×۱۳ سانتی متر و حداکثر ۳۰×۲۰ سانتی متر باشد.
۱۰. پس از انتخاب آثار، برگزارکننده با صاحبان آثار منتخب تماس گرفته و عکاس می بایست نهایتاً ظرف ۳ روز کاری فایل دیجیتال با سایز اصلی (بزرگ) را ارسال کند. در مورد آثار آنالوگ یک چاپ ۳۰×۲۰ و با کیفیت مناسب از آثار منتخب درخواست می شود.
۱۱. حق تألیف آثار منتخب به حساب صاحب اثر واریز می شود. حق تألیف هر تک عکس ۰۰۰/۵۰۰ ریال و هر مجموعه عکس ۰۰۰/۵۰۰/۱ ریال می باشد.
۱۲. برگزار کننده مجاز است از عکس های منتخب که حق تألیف آنها پرداخت شده در نشریات، کتب و سایر اقلام تولیدی خود با قید نام عکاس استفاده نماید
۱۳. ارسال اثر توسط عکاس به منزلۀ اعلام مالکیت معنوی عکس ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله ای عواقب حقوقی و جزایی آن برعهده شرکت کننده است.
۱۴. فرم شرکت، فرم مشخصات عکس های دیجیتالو برچسب پشت عکسرا به دقت تکمیل کرده و ارسال کنید.
۱۵. در فرم شرکت در قسمت شماره حساب در صورتی که شماره حساب سپهر صادرات دارید آن را یادداشت کنید. در غیر این صورت شماره کارت ATM یکی دیگر از بانک هایی که در فرم آمده یادداشت کنید. (شماره ۱۶ رقمی درج شده بر روی کارت بانک)
۱۶. عکس هایی که برخلاف آیین نامه ارسال شوند و نیز عکس هایی که فاقد اطلاعات خواسته شده در باره عکس و عکاس باشند، حذف شده و انتخاب نمی شوند.
۱۷. آثار ارسالی برگشت داده نمی شود و پس از مرحله انتخاب معدوم می شوند.
۱۸. ارسال اثر به منزل قبول شرایط فراخوان است و تصمیم گیری در مورد نکات پیش بینی نشده به عهده برگزار کنندگان است.
۱۹. آخرین مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خرداد تمدید شده است. اما لطفاً ارسال آثار را به آخرین روز موکول نکنید!
۲۰. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت فراخوان مراجعه کرده www.focusteam.ir/farakhan
و یا با شماره ۰۹۱۲۵۳۲۴۰۹۸ (آقای مهندس علی سامعی، دبیر فراخوان) یا ۳۳۳۶۱۱۸۳-۰۲۱ (دبیرخانه فراخوان) تماس بگیرید.

دبیر فراخوان: مهندس علی سامعی

هیئت انتخاب:
۱. دکترسید مجتبی علوی
دکترای مدیریت تبلیغات چند رسانه ای (دانشگاه کانتربری انگلستان)
برگزارکننده چندین جشنواره فرهنگی هنری،تهیه کننده چندین فیلم ، روزنامه نگار

۲. مهندس داریوش اورانوس بخت
کارشناس ارشد کشاورزی (دانشگاه فردوسی مشهد) و فارغ التحصیل انجمن سینمای جوانان ایران
۱۱ سال سابقه عکاسی، شرکت در جشنواره های مختلف داخلی وخارجی، مدرس عکاسی

۳. مهندس علی سامعی
کارشناس ارشدژنتیک (دانشگاه فردوسی مشهد) و فارغ التحصیل انجمن سینمای جوانان ایران
دارای۲۱ عکس برگزیده در جشنواره های خارجی،دریافت بیش از ۲۰ جایزه عکاسی، حضور در بیش از ۸۰ جشنواره و نمایشگاه عکس خارجی و داخلی، برگزاری چندین نمایشگاه و مسابقه عکاسی

موضوع عکس ها:

الف: بخش صنعت (S)
– در این بخش هر عکسی که قابلیت های صنعتی ایران را برای صادرات نشان دهد مد نظر است. در زیر تعدادی از موضوعات به عنوان نمونه پیشنهاد می شوند:
۱.صنایع خودروسازی ۲.موتورسیکلت ۳.دوچرخه ۴.نفت ۵.گاز ۶.پتروشیمی ۷.خدمات فنی و مهندسی ۸.نیروگاه های برق ۹.نیروگاه های برق بادی ۱۰.صنایع فولاد و نورد۱۱.کاشی و سرامیک ۱۲.قطعات خودرو ۱۳.ذوب آهن ۱۴.کارخانجات صنعتی تولید محصولات مس، آلومینیوم و … ۱۵.کارخانجات صنایع غذایی (کمپوت، آب میوه، رب، ماکارونی، آرد، لبنیات،فراورده های گوشتی و …)۱۶.نساجی۱۷.صنایع پوشاک ۱۸.مبلمان ۱۹.صنایع چوب و کاغذ۲۰.مخابرات ۲۱.انتقال نیرو ۲۲.سد سازی ۲۳.پل سازی ۲۴.پروژه های عمرانی بزرگ (برج سازی، ورزشی و …) ۲۵.جاده سازی ۲۶.ماهواره امید ۲۷.صنایع هوایی ۲۸.راه آهن۲۹.نیروگاه هسته ای ۳۰.لاستیک سازی ۳۱.معادن (مس، آهن، فیروزه، طلا، نقره، سنگ های ساختمانی، زغال سنگ و …)۳۲.صنایع الکترونیک ۳۳.کارخانجات لوازم خانگی۳۴.کشتی سازی ۳۵.اسکله۳۶.محصولات شوینده ۳۷.صنایع دارویی ۳۸.لوازم بهداشتی
کادرهای باز از مراحل تولید و استخراج، کادرهای بسته و تبلیغاتی از محصولات مد نظر می باشد. در این بخش محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

ب: بخش کشاورزی (K) :
۱.زعفران ۲.پسته ۳.خرما ۴.برنج ۵.کشمش ۶.انگور۷.چای۸. پنبه ۹. انار۱۰.خشکبار ۱۱.انجیر ۱۲.زرشک ۱۳.ریواس ۱۴.زیتون ۱۵.مرکبات و …
-در این بخش عکس هایی مد نظر می باشند که قابلیت های محصولات کشاورزی ایران را برای صادرات نشان دهند. کادرهای باز از مزارع- عکس از درخت یا بوته- کادر بسته یا کادرهای تبلیغاتی از خود محصول (در مزرعه یا آتلیه)- عکس از کلیه مراحل پرورش- برداشت، بسته بندی، فرآوری و فروش و نیز عکس های تبلیغاتی مدنظراست. در این بخش محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد

ج: بخش دامپروری (D)
۱.پرورش گاو ۲.گوسفند ۳.مرغ وطیور ۴.شترمرغ ۵.اسب اصیل ۶.زنبور عسل ۷.کرم ابریشم ۸.ماهی ۹.خاویار۱۰.شتر
کادر باز از محل پرورش- کادر باز و بسته از خود حیوان و محصولات آن- عکس از کلیه مراحل پرورش، فرآوری یا بسته بندی محصولات و فروش و نیز عکس های تبلیغاتی مد نظر است. در این بخش محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

د: بخش صنایع دستی (SD)
۱.فرش ۲.قلمزنی ۳.سایر صنایع دستی
کادر باز و بسته از خود محصول، ارائه محصول، مراحل تولید و فروش و نیز عکس های تبلیغاتی مدنظر هستند. در این بخش محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

ی:بخش میراث فرهنگی و معماری (M)
در این بخش هر عکسی که نشان دهندۀ میراث فرهنگی و معماری ایران باشد و یا اماکنی که قابلیت جذب توریست را دارند مد نظر هستند. کادرهای باز بیشتر از کادرهای بسته که به جزئیات (detail) پرداخته اند مد نظر هستند. هر عکاس می تواند حداکثر ۱۵ اثر در این بخش ارسال کند.
۱.ابنیه تاریخی (تخت جمشید، میدان امام اصفهان، سی و سه پل، ارگ بم و …) ۲.آرامگاه های مشاهیر ایران (فردوسی، نادرشاه، خیام، عطار، حافظ، سعدی و …) ۳.برج میلاد و …

و: بخش طبیعت ایران (T)
در این بخش کادرهای باز از طبیعت ایران مدنظر است. جنبه زیبایی اثر در اولویت قرار دارد.
۱.دریا ۲.جنگل ۳.کویر ۴.کوهستان ۵.مراتع ۶.مرداب ۷.پرندگان ۸.حیات وحش ۹.پاییز۱۰.مناظر برفی
در این بخش فقط تک عکس مد نظر می باشد. هر عکاس می تواند حداکثر ۱۵ اثر در این بخش ارسال کند.

ارسال عکس ها:

۱. برچسب پشت عکس را پرکرده و پشت عکس ها درگوشه سمت راست و بالا بچسبانید. (فقط در مورد عکس های چاپ شده)
۲. برروی CD یا DVD حاوی فایل عکس های دیجیتال نام و نام خانوادگی و شماره تلفن عکاس را بنویسید.
۳. فایل های دیجیتال مطابق زیر نامگذاری شوند:
شماره ردیف عکس در هر بخش-دو حرف اول اسم-پنج حرف اول فامیل-کد بخش
-مثال: اگر نام شرکت کننده Ali Rezamanesh باشد:
عکس شماره ۴ وی در بخش صنعت به این روش نام گذاری شده s–rezam-al-4
عکس شمارۀ ۴ وی در بخش کشاورزی به این روش نام گذاری شده k-rezam-al-4
کد بخش:
S= صنعت
SD= صنایع دستی
K= کشاورزی
D= دامپروری
T= طبیعت ایران
M= میراث فرهنگی و معماری

۴. عکس های هر بخش را در پوشه (folder) جداگانه به نام کد هر بخش ذخیره کنید.عکس های هر موضوع را در پوشه جداگانه با نام موضوع و در داخل پوشه بخش اصلی ذخیره کنید. هر مجموعه عکس را در داخل یک پوشه به نام موضوع و در بخش مربوطه ذخیره کنید.
-مثلاً اگر عکاسی در ۲ بخش کشاورزی و صنعت شرکت می کند . ابتدا ۲ پوشه به نامهای S (عکس های بخش صنعت) و K (عکس های بخش کشاورزی) درست می کند. سپس عکس های پسته را در پوشه ای بنام پسته و در پوشه K ذخیره می کند و عکس های زعفران را در پوشه ای بنام زعفران و در پوشه K ذخیره می کند.
– عکس های بخش های میراث فرهنگی و معماری (M) و طبیعت ایران(T) را نیازی نیست که بر اساس موضوع طبقه بندی کنید، به عبارت دیگر تمام عکسهای بخش میراث فرهنگی و معماری (M) را در یک پوشه بنام M دخیره کنید. تمام عکسهای بخش طبیعت ایران(T) را هم در یک پوشه بنام T ذخیره کنید.
۵. در مورد عکس های دیجیتال فرم مشخصات عکس های دیجیتالرا پرکرده و همراه آثار ارسال کنید. در بخش شرح عکس اطلاعاتی در مورد موضوع عکس یا مکان آن ارائه دهید. مثلااگر عکسی از پتروشیمی بجنورد ارسال می کنید در شرح عکس بنویسید پتروشیمی بجنورد یا مثلااگر عکسی از .باغ های پسته رفسنجان ارسال می کنید در شرح عکس بنویسید باغ های پسته رفسنجان.
۶. عکس ها را می توانید با پیک موتوری ارسال کنید (حتی در ساعتهای غیر اداری)، اما برای جلوگیری از برگشت خوردن حتما از طریق تلفن بادبیرخانه هماهنگ کنید.
۷. آثار را به آدرس زیر ارسال کنید:
تهران- خیابان پیروزی- چهارراه کوکاکولا-خیابان جعفرنژاد- پلاک ۴۷ جدید- واحد یک- دبیرخانه فراخوان عکس رنگی قابلیت های صنعتی ایران- کد پستی ۱۷۶۵۷۸۴۸۱۱

دریافت فرم فراخوان

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست