1. خانه
  2. اخبار
  3. قانون راه‌اندازی استودیوهای عکاسی حرفه‌ای مدون شود

قانون راه‌اندازی استودیوهای عکاسی حرفه‌ای مدون شود

داریوش کیانی معتقد است: تدوین قانون برای راه‌اندازی استودیوهای عکاسی حرفه‌ای در ایران نیاز جامعه عکاسان حرفه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد خبر حوزه هنری، داریوش کیانی عکاس صنعتی و تبلیغاتی با بیان این مطلب به روابط عمومی خانه عکاسان گفت: راه‌اندازی استودیوهای عکاسی حرفه‌ای به نفع جامعه عکاسی است و از چند جنبه سودمند است؛ در وهله اول برای دانشجویان متخصص این رشته شغل ایجاد می‌کند و دوم اینکه علاوه بر ارتقای سطح سواد بصری مخاطبان، در بخش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیز به روان شدن گردش اقتصادی می‌انجامد.
کیانی نظارت دقیق بر راه اندازی آتلیه‌های عکاسی حرفه‌ای را از ملزومات این عرصه عنوان کرد و دراین باره گفت: در حال حاضر هیچ قانونی برای بخش حقوقی عکاسان حرفه‌ای وجود ندارد و همین امر سبب می‌شود به همان میزان که عکاسان حرفه‌ای اثرگذاری مثبت در بخش‌های اقتصادی و سواد بصری افراد جامعه داشته باشند، همان قدر نیز اثر نامطلوبی در جامعه و تغییر سواد بصری مخاطبان ایجاد کنند.
وی در پایان، پایین آمدن سطح امنیت شغلی عکاسان حرفه‌ای را از نتایج خلا قانون در این حوزه دانست و در پایان اظهار کرد: تا کنون هیچ ارگان، صنف و اداره‌ای برای تدوین چنین قانونی پیش قدم نشده و خرده قانون‌های موجود هم جوابگو نیست.
گفتنی است داریوش کیانی روز ۲۷ شهریور با حضور در نشست “راه‌اندازی و اداره یک استودیوی عکاسی حرفه‌ای” انجمن عکاسان نگاه، به طور مبسوط درباره این مبحث سخنرانی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
پیشین
ژازه را فراموش نکنید… عکس‌های کوروش ابوطالب امام عرضه شدند
پسین
هفتمین شماره «عکس خبری» هم به چاپ رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست