1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب « نورپردازی حرفه ای در عکاسی » منتشر شد

کتاب « نورپردازی حرفه ای در عکاسی » منتشر شد

رامین کاکاوند، مولف و مترجم"کتاب نورپردازی حرفه ای در عکاسی" می گوید:

در این دو جلد که نگارش آن ۴ سال به طول کشید و بیش از ۳۰ منبع انگلیسی را در آن لحاظ نمودم، علاوه بر تشریح مباحث پایه‌ای، به توضیح نکات کلیدی و ظریف نورپردازی پرداختم و سعی کردم تا شرایط نورپردازی را در یک نگاه برای مخاطب بیان کرده و از طریق جملات ساده، ابهامات و تکنیک‌ها را تشریح نمایم.
هدف این کتاب ارتقای سطح علمی عکاسان حرفه‌ای می‌باشد تا بتوانند قبل از اقدام به نورپردازی نتیجه‌ی کار را پیش بینی کرده و در وقت و هزینه‌ی خود نیز صرفه جویی نمایند.

شما ممکن است تعداد زیادی دوربین، لنز، سه پایه و تجهیزات عکاسی در اختیار داشته باشید اما بدون نور،کار زیادی از شما ساخته نیست. حال با وجود این که نور مهم ترین عنصر سازنده‌ی عکس می‌باشد، جای سؤال است که چرا برخی عکاسان و گرافیست ها آن طور که باید به نورپردازی اهمیت نمی‌دهند و اغلب از طریق آزمون و خطا پروژه‌های عکاسی خود را نورپردازی می‌کنند و بیشتر علاقه به فشردن دکمه‌ی شاتر دارند تا نورپردازی. غافل از اینکه توانایی و خلاقیت در نورپردازیِ سوژه، افزایش درآمد، به روز شدن تصاویر و ایجاد تنوع در نحوه‌ی عکاسی را برای آن ها به ارمغان می‌آورد.
در جلد اول این کتاب مباحثی چون: آموزش و شناخت ادوات نورپردازی، مقدمات و شناخت نور، مبانی نورپردازی، نورسنجی و فلاش متری، روش های نورپردازی در کپی برداری از اشیا، فلزات، شیشه و بلور و اشیای استودیویی به همراه نکات عکاسی دیجیتال آمده است و در جلد دوم: نورپردازی در عکاسی مواد غذایی، معماری داخلی و معماری خارجی، پرتره (چهره)، اتومبیل و موتورسیکلت آموزش داده شده است.

کتاب با ارائه‌ی دیاگرام‌های متنوع شما را قادر به نورپردازی – صرف نظر از نوع سوژه – می‌کند و گام به گام انواع نورپردازی‌ را، از داخل استودیو تا فضای باز و ماکروگرافی تا سوژه‌های بزرگ، ‌آموزش می‌دهد.

چاپ کتاب ها به دلیل استفاده از تصاویر رنگی روی کاغذ گلاسه انجام گرفته و بهای جلد اول ده هزار تومان و جلد دوم پانزده هزار تومان می باشد.

علاقه مندان جهت نیاز به اطلاعات جامع تر می توانند به نشانی: www.raminkakavand.comمراجعه کرده و در صورت تمایل به تهیه هر یک از دو جلد کتاب می توانند وجه را به شماره حساب: ۱۲۵۱۹۵۹۴۶۳ بانک ملت شعبه ۶۳۲۵۵۰۱ باجه اتاق بازرگانی به نام رامین کاکاوند واریز نمایند و سپس نشانی خود را جهت دریافت رایگان کتاب در سرتاسر ایران توسط پست سفارشی به شماره ۰۹۱۲۳۱۵۷۸۴۲ اعلام نمایند.

" پایگاه عکس چیلیک " با هدف معرفی و نشر تالیفات عکاسان و عکاسی کشور، تهیه کتاب را برای عکاسان و علاقمندان دارای عضویت در این پایگاه آسان کرده و با مشارکت در تهیه آثار، طرح ارسال فراگیر کتاب های عکاسی را به اجرا گذاشته است.
علاقمندان به تهیه تالیفات عکاسی می توانند جهت مشاهده فهرست نمونه کتاب های موجود در این پایگاه از بخش نمایشگاهی واقع در دفتر مرکزی " پایگاه عکس چیلیک "  در تهران، دیدار و سایر کتاب های مورد نظر خود را از طریق این طرح و دفتر این پایگاه تهیه نمایند.
سایر متقاضیان ساکن شهرستان نیز جهت تهیه کتاب می توانند درخواست خود را در " ایـنـجـا " مطرح نمایند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست