1. خانه
  2. اخبار
  3. قطع برق در افتتاحیه‌ی بخش تجسمی جشنواره‌ی ملی جوان ایرانی!

قطع برق در افتتاحیه‌ی بخش تجسمی جشنواره‌ی ملی جوان ایرانی!

افتتاحیه‌ی بخش تجسمی نخستین جشنواره ملی جوان ایرانی، عصر امروز ـ ۱۵ تیر ماه ـ در مرکز فرهنگی وهنری صبا با قطع برق همراه شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش تجسمی اولین جشنواره ملی جوانان امروز در شرایطی آغاز به کار کرد که برق موسسه فرهنگی و هنری صبا قطع شده بود و بازدید کنندگان که حدود ۳۰ دقیقه در فضای باز و در هوای گرم منتظر گشایش نمایشگاه بودند، مجبور شدند در تاریکی و عده‌ای با تعداد محدودی شمع از آثار دیدن کنند.

در شرایطی که امکان سخنرانی پشت میکروفن برای نگه‌داشتن حاضران به دلیل گرمای هوا وجود نداشت، ناصر شجاعی طباطبایی دبیر تجسمی جشنواره‌ی جوان ایرانی از حاضران عذرخواهی کرد و با ابراز شرمندگی آنها را به سالن ارائه آثار، فرا خواند.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه در هفت بخش طراحی و نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، تصویرسازی، عکاسی، پوستر و کاریکاتور حدود ۱۵۰۰ اثر از ۹۰۰ هنرمند جوان بین ۱۴ تا ۱۵ سال ارائه شده است.

مجتبی خشایارفر دبیرکل جشنواره ملی جوان ایرانی گفت:در این جشنواره قرار نیست که برگزیدگان و افرادی که آثارشان پذیرفته شده است فراموش شوند و ارتباط با آنها قطع شود، بلکه قرار است تعامل دو سویه با هنرمندان این نمایشگاه برقرار شود و از آثار آنها در اکسپوی که برنامه‌ریزی شده است، بهره گرفته شود.

وی درباره اکسپوی آثار هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره ملی جوان ایرانی تصریح کرد: بعد از برگزاری نمایشگاه، آثار این هنرمندان در یک اکسپو عرضه خواهد شد و درآمد حاصل از فروش آثار آنها به خود هنرمند باز می‌گردد. در این شرایط از هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند حمایت می‌شود و حتی ممکن است شانس حضور در دانشگاه بدون گذراندن امتحان کنکور برای آنها فراهم شود.

مسعود زنده‌رود کرمانی دبیر اجرایی بخش تجسمی جشنواره ملی جوان ایرانی نیز از قطع شدن برق سالن ارائه آثار هنرمندان انتقاد کرد و گفت: تیم اجرایی من برای این نمایشگاه بسیار زحمت کشید، ولی متاسفانه با شرایطی که موسسه صبا فراهم کرد باید به کار خودم نمره صفر بدهم.

وی ادامه داد: رفتن برق موسسه صبا در افتتاحیه این نمایشگاه نشان دهنده این است که این مجموعه صاحب ندارد و اگر مسئولی در این موسسه دل ‌نگرانی داشت شرایط به این شکل نبود.

ناصر شجاعی طباطبایی دبیر بخش تجسمی جشنواره نیز در جمع خبرنگارانی که بیرون از سالن ارائه آثار جمع شده بودند، گفت: این نمایشگاه در مقایسه با جشنواره‌ فجر دو تا هشت برابر با استقبال بیشتری روبرو شده است و این نشان دهنده پتانسیل بالای نسل جوان ایرانی است که باید از آن‌ها حمایت شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست