1. خانه
  2. اخبار
  3. مختاری: عکاسی بدون زاویه دید بیهوده است

مختاری: عکاسی بدون زاویه دید بیهوده است

محمدرضا مختاری در برنامه این هفته «انجمن عکاسان نگاه» که به موضوع ارتباط عکاسی درسینما اختصاص داشت، گفت: اگر عکاس نگاه ویژه خودش را نداشته باشد، آنچه تولید می‌کند بیهوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدرضا مختاری» مدرس دانشگاه، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون در صد و شانزدهمین نشست انجمن عکاسان نگاه وابسته به خانه عکاسان حوزه هنری، p.o.v یا زاویه دید هنرمند را مهمترین مسأله عکاسی دانست و با اظهار این که سینما چیزی نیست جز مجموعه‌ای از قاب‌ها و عکس‌هایی که در پی هم می‌آیند و ایجاد حرکت می‌کنند، افزود: در ساختمان فیلم که از اجزای مختلفی چون؛ نما، صحنه و سکانس تشکیل شده، جزء کوچکتری به نام فریم وجود دارد. فریم همان عکسی است که عکاسان از سوژه‌ها ثبت می‌کنند.
این استاد دانشگاه با اشاره به مقوله خلاقیت در تولید اثر و ضرورت داشتن زاویه دید مستقل، تاکید کرد: همه آدم‌های خلاق باعث پیشرفت جهان شده‌اند و همواره در دوره‌ای همه می‌خواستند با افزودن چیزی از ساخته نفر قبلی پیشی بگیرند. همین خلاقیت بود که زمینه پیشرفت جهان را فراهم کرد.
مختاری در ادامه این برنامه به همراه حاضران جلسه، از روی فیلم معروف «به خاطر یک مشت دلار» ساخته «کلینت ایستوود» به تمرین ویژه‌ای پرداختند. این تمرین با استفاده از نرم افزار power DVD و استخراج ۵۰ عکس از فیلم یاد شده صورت گرفت، که روایتگر لحظات کلیدی فیلم بود.
مختاری درباره فواید این تمرین نیز گفت: این کار کمک می‌کند هر عکاسی با زاویه دید خود فیلمی را عکاسی کند که مجموعه این عکس‌ها نگاه عکاس را از آنچه در فیلم می‌گذرد نشان می‌دهد.
نشست های انجمن عکاسان نگاه ویژه اعضای این انجمن است و علاقه‌مندان برای عضویت در این انجمن می‌توانند با ارایه نمونه کارهای خود و احراز شرایط عضویت از برنامه‌های مختلف این انجمن استفاده کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست