1. خانه
  2. اخبار
  3. دوربین عکاسی خود را “دید در شب” کنید

دوربین عکاسی خود را “دید در شب” کنید

شرکت الکتروفیزیک مبدل جدیدی ارائه کرده است که می تواند به راحتی بر روی بدنه دوربینهای عکاسی یا تصویربرداری نصب شده و آنها را به دوربینهای دید در شب تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابزار مبدل AstroScope محصولی از شرکت تولید کننده تجهیزات دید در شب الکتروفیزیک است که می تواند توانایی دید در شب را به دوربینهای دیجیتال SLR (تک لنزی انعکاسی) و دوربینهای فیلم برداری بیافزاید. این ابزار به منظور استفاده در ارتش، آژانسهای تحقیقاتی و آژانسهای خبری تولید شده است.

مبدل دید در شب AstroScope به منظور ثبت تصاویری با وضوح بالا در شرایط نوری ضعیف شب میان بدنه و لنز دوربین وصل شده و می تواند سیستم دوربین را از عکاسی در روز به عکاسی در شب تغییر دهد. نصب این مبدل بر روی دوربین به سادگی تغییر یا نصب لنز بر روی دوربین خواهد بود و سپس لنز بر روی مبدل بسته خواهد شد.

نیروی مورد نیاز AstroScope از باطری داخلی دوربین تامین شده و این مبدل ارتباط الکتریکی میان بدنه دوربین و لنز را حفظ خواهد کرد. بر روی این مبدل هر نوع لنزی را می توان قرار داد و عملکرد طبیعی لنزها از جمله عملکرد استبلایزر در هنگام استفاده از AstroScope هیچ تغییری نخواهد کرد.

مبدل دید در شب از یک واحد تشدید کننده مرکزی یا CIU در کنار مبدلهایی برای اتصال دادن دوربین و لنز تشکیل شده است. CIU عملکردی مشابه حسگرهایی با وضوح ۶۴ جفت خط بر میلیمتر دارد تا بتواند نور محیطی موجود در تاریکی را تشدید کرده و به دوربین انتقال دهد. به گفته تولید کنندگان این مبدل، میزان تشدید و قدرت بخشی نور در AstroScope با بهبود دادن ضریب F لنز تا ۸ یا ۱۰ برابری می کند.

به منظور حفظ ذخیره باطری و محافظت از حسگر در برابر نور شدید، تشدید کننده در دوربین تنها زمانی فعال خواهد شد که کلید شاتر دوربین فشرده شود. این ابزار ۶ هزار و ۵۰۰ دلاری در حال حاضر برای دوربینهای EOS کانن، دوربینهای AF نیکون و چند نمونه دیگر از دوربینهای عکاسی و تصویربرداری تولید شده است.

مانند دیگر تجهیزات دید در شب، رنگ در عکسهایی که با کمک این مبدل به ثبت رسیده باشد سبز رنگ خواهد بود به همین منظور شرکت الکتروفیزیک به خریداران این ابزار توصیه کرده است که حین استفاده از AstroScope از حالت سیاه و سفید دوربین خود استفاده کنند.

بر اساس گزارش گیزمگ، همچنین توصیه شده است در هنگام استفاده از این ابزار از پایین ترین سرعت شاتر ممکن برای عکاسی (۳۰/۱ یا ۶۰/۱) استفاده شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست