1. خانه
  2. اخبار
  3. معیار « رضی میری » در دومین مسابقه فرش دستباف ایرانی

معیار « رضی میری » در دومین مسابقه فرش دستباف ایرانی

مباحث مرتبط با مباحث فنی عکاسی و هنری بودن عکس با توجه به سوژه آن، ملاک اصلی داوران برای انتخاب برترین عکس ها در دومین جشنواره عکس فرش دستباف است.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از دبیرخانه این مسابقه، رضی میری داور دومین جشنواره عکس فرش دستباف در این خصوص با اشاره به مطالب مذکور افزود:
متاسفانه ناشناخته بودن ماهیت فرش دستباف برای بسیاری از مردم و حتی دست اندرکاران حوزه فرش باعث شده است تا فرش دستباف به عنوان یک سوژه حرفه ای مدنظر عکاسان قرار نگیرد.
وی افزود: هنگامی که شناخت یک عکاس نسبت به یک سوژه زیاد است می تواند آنرا از دیدگاههای مختلف در عکس خود مورد توجه قرار دهد.
میری با اشاره به تلاش مرکز ملی فرش ایران برای برگزاری این جشنواره برای دومین سال متوالی تصریح کرد بسیار خوب است که مرکز ملی فرش همزمان با برگزاری این مسابقه سعی کند که شناخت و آگاهی مردم را نسبت به فرش دستباف افزایش دهد چرا که وقتی که شناخت وجود ندارد ما تنها شاهد عکس های زیبای معدودی خواهیم بود که اغلب آنها نیز به صورت تصادفی گرفته شده اند.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنوراه فرش دستباف در سال گذشته خاطرنشان کرد:
سال قبل، تعداد بسیار زیادی عکس برای شرکت در جشنواره ارسال شده بود که بغیر از چند نفر مابقی عکاسان، آماتور بودند البته ما امیدواریم در سال جاری با توجه به پیش زمینه برگزاری این جشنواره و فراخوان داده شده برای آن، شاهد عکس های بهتر و حرفه ای تری در حوزه فرش دستباف باشیم.

——————————————————————————————————————————————————————————–

لازم به یادآوری است " پایگاه عکس چیلیک " بنابر رسالت رسانه ای خود، حمایت از مسابقه های معتبر را از مرحله معرفی و اطلاع رسانی تا نمایش آثار راه یافته در محوریت برنامه های جاری خود داشته است.
بخشی از این حمایت، تسهیل شرایط دیدار علاقمندان از عکس های راه یافته به نمایشگاه مسابقه ها می باشد که دستاورد زحمات گروه برگزارکننده، دبیرخانه، اجرایی و هیات محترم داوران است.

جهت مشاهده عکس های راه یافته به اولین دوره مسابقه سراسری عکس فرش دستباف ایران " اینجا " کلیک کنید.
جهت دریافت فرم شرکت در دومین دوره مسابقه فرش دستباف ایران " اینجا " کلیک کنید
جهت مشاهده پیام متقی و سربخشیان به دبیرخانه مسابقه فرش دستباف ایران " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده پیام کاوه بغدادچی به دبیرخانه مسابقه فرش دستباف ایران " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست