1. خانه
  2. اخبار
  3. موشک باران تهران در نمایشگاه « آسمان و زمین »

موشک باران تهران در نمایشگاه « آسمان و زمین »

نمایشگاهی از آثار عکاسی " جاسم غضبانپور " از فردا همزمان با ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه در محوطه فضای باز ضلع جنوبی بوستان شهر گشایش می یابد.

این نمایشگاه که با عنوان " آسمان و زمین " برگزار می شود شامل ۷۲ قطعه عکس با موضوع حملات موشکی تهران در سالهای دفاع مقدس است که به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و نصب یادمان نقاط مورد اصابت حملات موشکی با حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار می شود.

موشک باران تهران در نمایشگاه « آسمان و زمین »

جاسم غضبانپور که از عکاسان سرشناس ایرانی است در گفتگو با " پایگاه عکس چیلیک " پیرامون این نمایشگاه می گوید:

حرکت های فرهنگی هنری سازمان های دولتی اگر محاسبه شده باشد نتایج مبارکی به همراه خواهد داشت.

این عکاس خطه خوزستان که سالها عکاسی از جبهه های جنگ را نیز در کارنامه خود دارد، در ادامه گفتگو ابراز می نماید که: سالها پیش کتابی با عنوان " سیمای تهران در ۵۰ روز حملات موشکی " حاوی تعدادی عکس به چاپ رسید و نایاب شد ولی حمایت از برپایی این نمایشگاه انگیزه حضور دوباره ای را در بایگانی نگاتیو های زمان جنگ تحمیلی ایجاد کرد که با ارایه عکس هایی از موشک باران شهر تهران در این نمایشگاه همراه شد.

عکس های ارایه شده جاسم غضبانپور در نمایشگاه " آسمان و زمین " بدون نمایش صحنه های دهشتناک و شامل ۵۲ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۶۰ در ۹۰ سانتیمتر از نمایش فضای شهری در موقعیت موشک باران و ۲۰ قطعه عکس مقایسه ای از مناطق مختلف تهران از جمله: خیابان شهرستانی، بیمارستان های بهرامی، امام خمینی، فیاض بخش، خیابان های نظام آباد، طبرسی، وحیدیه، خیام، میدان کتابی و … از مقایسه موقعیت مورد اصابت موشک در قاب سیاه و سفید با عکسی از موقعیت اصابت پس از سالها در عکس رنگی به نمایش درآمده است.

غضبانپور در انتها از چاپ کتاب موشک باران یاد کرد که قریب به ۱۵۰ عکس را در خود جای داده و در مراحل پایانی چاپ به سر می برد که بخش عمده ای از عکس های این کتاب تا به حال مطرح نشده است.

علاقمندان می توانند تا تاریخ ۶ مهرماه در طول ساعات شبانه روز از این نمایشگاه دیدن کنند.
بوستان شهر، در تهران، میدان امام خمینی، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، روبروی ساختمان شورای شهر واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست