1. خانه
  2. اخبار
  3. موفقیت عکاس اصفهانی در جشنواره آساهی شینبون ژاپن

موفقیت عکاس اصفهانی در جشنواره آساهی شینبون ژاپن

" احمد ریحان " از اعضای کانون عکاسان اصفهان موفق شد عنوان بهترین عکس جشنواره آساهی شینبون ژاپن و جایزه ویژه بخش بین الملل را با اثری به نام " اشک " به خود اختصاص دهد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " جشنواره آساهی شینبون با ۷۲ سال قدمت، از جمله معتبرترین جشنواره های آسیا و یکی از مهم ترین و با ارزش ترین جشنواره های جهان بوده که توسط موسسه انتشاراتی آساهی شیمبون برگزار می شود. این موسسه در ژاپن دارای روزنامه ای با تیراژ ۱۵ میلیون نسخه در روزاست و شرکت کانن را نیز به عنوان حامی مالی در کنار خود دارد.
امسال نیز این جشنواره به مانند هر سال پذیرای عکاسان از سرتاسر جهان بود و هزاران عکس به دبیرخانه این جشنواره رسید که عکاسان شرکت کننده از کشور ایران با ۱۶۴۷ قطعه عکس بعد از کشور هند، فعال ترین حضور را در این جشنواره داشتند.

کانون عکاسان اصفهان نیز با ارسال ۱۵۰ قطعه عکس از ۲۴ عکاس ایرانی در این جشنواره حضور یافت. این جشنواره، از بین انبوه عکس های رسیده، ۸۰ قطعه عکس را در بخش بین الملل انتخاب کرد تا برای برپایی نمایشگاه بزرگ آساهی شیمبون از آنان استفاده نماید و ۳ قطعه عکس را نیز به عنوان عکس های برتر این جشنواره (بطور مشترک) معرفی نمود.
در میان ۸۰ عکس پذیرفته شده در این جشنواره نام ۷ عکاس ایرانی (علیرضا عطاریانی، داوود عاملی، امیرحسین حدادیان، برنا قاسمی، فرید ثانی، قدیر وقاری شورچه و حمید سلطان آبادیان) به چشم می خورد.

قابل ذکر است احمد ریحان در یازدهمین دوره جشنواره آل ثانی قطر با عکس " میم مثل مادر " عنوان بهترین عکس رنگی چاپ شده در حوزه خاورمیانه را در بخش احساسات و مدال طلای فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) همراه با ۱۵۰۰دلار و افشین آذریان از دیگر عکاسان عضو کانون عکاسان اصفهان با عکس " پل " عنوان بهترین عکس سیاه سفید چاپ شده در حوزه خاورمیانه و در بخش احساسات با مدال طلای فیاپ همراه با ۱۰۰۰ دلار را کسب کنند.
همچنین " محمد گلچین " هم حضوری موفق در این جشنواره داشت و با اثری بنام " همکلاسی " عنوان بهترین عکس دیجیتال منطقه خاورمیانه را در بخش آزاد همراه با مدال طلای فیاپ از آن خود کرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست