1. خانه
  2. اخبار
  3. میرهاشمی: رد طرح حمایت از آثار هنری، باعث کاهش تولید آثار ارزشی می‌شود

میرهاشمی: رد طرح حمایت از آثار هنری، باعث کاهش تولید آثار ارزشی می‌شود

عباس میرهاشمی عکاس دوران انقلاب و دفاع مقدس معتقد است: عدم تصویب طرح حمایت از آثار هنری، باعث کاهش یافتن تولید آثار هنری با مفاهیم ارزشی می‌شود که از بابت زیان مستمری متوجه فرهنگ و هنر ما می‌شود.

عباس میرهاشمی عکاس پیشکسوت دوران انقلاب اسلامی ایران درگفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره رد شدن طرح حمایت از آثار هنری در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: عدم اختصاص دو دهم درصد از دارایی‌های سازمان‌های دولتی به خرید آثار هنری، باعث کاهش یافتن تولید آثار هنری با مفاهیم ارزشی خواهد شد که این موضوع زیان مستمری را متوجه حوزه فرهنگ و هنر ما خواهد کرد.
میرهاشمی با بیان این که تولید آثار هنری در هر دوره‌ای نشان‌ از فرهنگ آن دوره دارد، تصریح کرد: رد شدن طرح حمایت از آثار هنری، باعث می‌شود که زمان‌های از دست‌ رفته‌ای را در تاریخ هنرمان داشته باشیم، زمان‌هایی که آثار هنری به دلیل عدم حمایت لازم، تولید نشده است.
وی افزود: طی سال‌های گذشته پروژه‌های هنری عمیقی در کشور انجام نشده است و کشور به سمت برگزاری جشنواره‌ها کشانده شده است که این نشان‌دهنده عدم برنامه‌ریزی صحیح در عرصه فرهنگی است، اما تصویب طرح حمایت از آثار هنری، می‌تواند برای جامعه هنری کشور راهگشایی باشد به سمت تولید آثار هنری فاخر و ارزشمند.
این عکاس سال‌های انقلاب و دفاع مقدس در ادامه درباره حمایت دیگر کشورهای دنیا از آثار هنری خود گفت: در هر کشوری به نوعی از آثار هنری خود حمایت می‌کنند و هنرهای تجسمی یکی از مواردی است که از آن سخت پشتیبانی می‌شود. آثار موجود در موزه‌های دنیا نشان‌گر توجه مسئولین آن به هنرهای تجسمی است.
وی افزود: ما در زمینه حمایت از هنر، نسبت به دیگر کشورهایی که قدمت کمتری از کشور ما دارند عقب‌تر هستیم و این در حالی است که ایران در عرصه اقتصاد هنر حرف بسیاری برای گفتن دارد.
میرهاشمی گفت: اقتصاد هنر و رشد تولید آثار هنری در کشور،‌نیازمند توجه مسئولین و نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی است.
هفته گذشته طرح حمایت از آثار هنری در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رد شد که این مسئله اعتراض جمع کثیری از هنرمندان جامعه تجسمی کشور را به دنبال داشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست