1. خانه
  2. اخبار
  3. نخستین جشنواره عکس و کارت پستال های شهری گشایش یافت

نخستین جشنواره عکس و کارت پستال های شهری گشایش یافت

نخستین جشنواره عکس و کارت پستال های شهری تهران امروز – شنبه – با حضور شماری از مسوولان و هنرمندان گشایش یافت.
در مراسم گشایش این جشنواره که در مجموعه پردیس ملت برگزار شد ،‌" محمد باقر قالیباف" شهردار تهران بر نمایش زشت و زیبایی های شهر تهران با استفاده از ابزارهای هنری تاکید کرد.
همچنین در این مراسم "محمد هادی ایازی " معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تسلیت درگذشت سیف الله داد کارگردان شهیر سینمای ایران، گفت : قالب های هنری یکی از بهترین روش ها برای نشان دادن گذشته ، حال و اینده شهر تهران است و از این رو معاونت اجتماعی شهرداری تهران در حال تهیه ۱۱۰ ساعت فیلم از محلات تهران است .
وی همچنین اعلام کرد که این معاونت در قالب یک پروژه از ۳۷۴ محله تهران گزارش هایی را در دست تهیه دارد که قرار است از طریق صدا وسیما انعکاس داده شود.
ایازی همچنین بر تهیه عکس از بخش های مختلف شهری تهران تاکید کرد .
در این مراسم عبادالله رمضانی دبیر جشنواره عکس و کارت پستال های شهری نیز از هنر به عنوان یکی از ابزارهای متعالی برای تحقق و توانمندسازی ایده یاد کرد و گفت : تهیه عکس و فیلم از حمل و نقل شهری ، بوستان ها، چهره ادمها در شهر و موارد دیگر در یادها و خاطره ها باقی می ماند.
به گفته وی بیش از ۱۶۰۰ اثر در دو بخش عکس و گرافیک به دبیرخانه جشنواره عکس و کارت پستال های شهری ارسال شد که از میان آنها ۱۴۵۰ اثر عکس و ۱۶۰ اثر در زمینه گرافیک بود.
علاوه براین " مسعود سپهر " مدیر هنری بخش گرافیک جشنواره عکس و کارت پستال های شهری در این مراسم خاطرنشان کرد که برپایی این جشنواره و تهیه و گرداوری عکس ها و کارت پستال ها ، این امکان را فراهم می کند که از فضای امروز شهر تهران چشم اندازی به دست اید.
به گفته وی هدف از برپایی این جشنواره تعیین هویت امروز شهر تهران از دیدگاه هنری است زیرا امروز بسیاری از جوانان ما با بخش های تهران بزرگ همچون بازار بزرگ ، مسجد سپهسالار و دیگر اماکن بزرگ قدیمی آشنا نیستند و تهران را با پل ها ، بزرگراه ها و دیگر امکانات شهری آن می شناسند.
این هنرمند گرافیست تاکید کرد که در واقع طراحان گرافیک در این جشنواره شکل امروزین تهران را در ابعاد ۱۰ در ۲۰ و به شکل کارت پستال هایی که ماندگار خواهد بود ، به تصویر کشیدند.
رسول اولیا زاده، مدیر بخش عکس جشنواره عکس و کارت پستال های شهری نیز در این مراسم بر پیوند بین هنر و صنعت تاکید کرد و گفت : نگاه ظریف و باریک بین هنرمندان می تواند به بهترین شکل مدیریت شهری را به تصویر بکشد.
در ادامه این مراسم از سه نفر از رتبه های اول بخش عکس وگرافیک با اهدای لوح ، تندیس و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.
براین اساس در بخش عکس همایون یگانه رتبه اول ، بیات رتبه دوم و بابک برزویه رتبه سوم و در بخش گرافیک ایرج میرزا علیخانی رتبه اول ، مریم ازاد رتبه دوم و رضا عباسی و مصطفی صفا تاج به صورت مشترک رتبه سوم را به دست اوردند .
در پایان این مراسم نمایشگاه جشنواره عکس و کارت پستال های شهری شامل اثار برگزیده این جشنواره در محل مجموعه پردیس ملت گشایش یافت .
نمایشگاه این جشنواره به صورت گردشی در فرهنگسرای تهران برگزار می شود و این نمایشگاه تا هفتم مهرماه ادامه دارد.
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست