1. خانه
  2. اخبار
  3. نکوداشت فخرالدین فخرالدینی برگزار می‌شود

نکوداشت فخرالدین فخرالدینی برگزار می‌شود

خانه عکاسان ایران در پانزدهمین سالروز تأسیس خود با برپایی نمایشگاهی با عنوان «شهر زیبای من» از فخرالدین فخرالدینی عکاس پیشکسوت پرتره‌نگاری نیز تجلیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، رسول اولیازاده مدیر خانه عکاسان ایران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت پانزدهمین سالروز تأسیس خانه عکاسان ایران در حوزه هنری برپا شد گفت: هرساله در سالروز تأسیس خانه عکاسان ایران نمایشگاه «100عکس از ۱۰۰ عکاس» برپا می‌‌شود و امسال این نمایشگاه را با موضوع «شهر زیبای من» و شامل «200 عکس از ۲۰۰ عکاس» برپا خواهیم کرد.
اولیاءزاده از رونمایی کتاب آثار این نمایشگاه همزمان با افتتاح آن خبر داد و گفت: امسال علاوه بر رونمایی کتاب آثار نمایشگاه «شهر زیبای من» دو کتاب عکس نمایشگاه «ما می‌توانیم» و مسابقه عکس «نماز و شکوفایی» نیز رونمایی خواهد شد.
رییس خانه عکاسان همچنین از نکوداشت فخرالدین فخرالدینی در پانزدهمین سالروز تأسیس خانه عکاسان خبر داد و گفت: امسال در پانزدهمین سالروز تأسیس خانه عکاسان از فخرالدین فخرالدینی از چهره‌های صاحب‌نام عکاسی پرتره تجلیل خواهد شد و تندیس هادی شفاییه به این عکاس صاحب‌نام اهدا خواهد شد و به همین مناسبت در حاشیه نمایشگاه «شهر زیبای من»، نمایشگاهی از آثار این عکاس پیشکسوت، شامل ۴۰ اثر بزرگ نیز در یکی از نگارخانه‌های حوزه هنری برپا خواهد شد.
اولیاءزاده درباره انتخاب موضوع «شهر زیبای من» هم توضیح داد: در دوره‌های قبل از عکاسان می‌خواستیم تا بهترین آثارشان را برای ما بفرستند که این باعث ارسال آثاری با موضوعات مختلف و متنوعی می‌شد و نمایشگاه نیز فاقد وحدت موضوعی آثار بود، به همین دلیل از دو سال گذشته تصمیم گرفتیم تا این نمایشگاه را با موضوع مشخص و واحدی برگزار کنیم.
فخرالدین فخرالدینی پیشکسوت عکاسی پرتره در ایران نیز که در این نشست حضور داشت در ادامه درباره زندگی هنری خود توضیح داد: از ۱۸ سالگی عکاسی را در کنار پدرم که عکاس بود شروع کردم و عکاسی پرتره را از پدرم آموختم و بعد از تجربه‌های محدودی در ایران به آمریکا و آلمان سفر کردم و در زمینه شخصیت‌گرایی در پرتره کار کردم.
وی درباره شخصیت‌گرایی در پرتره‌نگاری معتقد است که در این نوع عکاسی باید به شخصیت افراد تأکید کرد و حقایق افراد را به تصویر کشید.
این عکاس پیشکسوت پرتره‌نگاری در ادامه با بیان این که عکاسی پرتره در ایران ناشناخته مانده است گفت: از روتوش کردن عکس‌ متنفرم چرا که با رتوش‌کردن، بافت‌های مؤثر در زیبایی عکاسی پرتره و میمیک‌ چهره افراد را از بین می‌برند. به همین دلیل هم معتقدم هنوز عکاسی پرتره در ایران ناشناخته است و باید دستاوردهای آن را به عکاسان نشان داد.
فخرالدینی همچنین درباره پروژه عکاسی پرتره از چهره‌های ماندگار که سالهاست به آن مشغول است توضیح داد:
دوست داشتم نسل‌های بعد با چهره‌ حقیقی هنرمندان و چهره‌های ماندگار فرهنگی، هنری، علمی و … آشنا شوند.
نمایشگاه «شهر زیبای من» شامل ۲۰۰ عکس از ۲۰۰ عکاس روز پنج‌شنبه ۲۶ شهریورماه در حوزه هنری گشایش خواهد یافت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست