1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه «عکسبازی» در گالری «آران»

نمایشگاه «عکسبازی» در گالری «آران»

نمایشگاه «عکسبازی» در گالری «آران»

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۹۰/۰۴/۱۳
۰۷-۰۴-۲۰۱۱
۱۳:۲۲:۰۵
۹۰۰۴-۰۷۷۶۴: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

نمایشگاه «عکسبازی» با مرور آثار برتری که تاکنون در این سایت وارد شده است،همراه با نشست‌هایی تخصصی با این موضوع آخر هفته جاری در گالری «آران» افتتاح خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،آثار این نمایشگاه توسط هیاتی متشکل از ندا رضوی‌پور، رامین صدیقی،کاوه کاظمی، مهران مهاجر و شهره مهران انتخاب شده است و از ۱۷ تیر تا پنجم مرداد ماه در گالری آران به دیوارها می‌رود.

 

بر اساس فراخوان عکسبازی که چندی پیش منتشر شده بود،نمایش آثار در دو قسمت انجام می‌شود.

یک بخش به اسلایدشو از عکس‌هایی که با رای عکاسان انتخاب شده اختصاص دارد و سه عکس منتخب کاربران از هر بازی وارد این اسلایدشو می‌شود. قسمت دوم این نمایشگاه نیز به صورت چاپی خواهد بود که توسط یک هیات داوری انتخاب می‌شود.

 

هاله انواری ـ موسس سایت عکسبازی در یادداشتی بر این مجموعه نوشته است:« به نظر می‌رسد که هر سی سال یک بار خاطره‌ها را از بین می‌بریم؛ با هر عکسی که سوزانده یا پاک می‌شود ، تکه‌ای کوچک از نقش بزرگتر خاطره جمعی‌مان را گم می‌کنیم ، سپس واقعیتی بازسازی می‌شود که خوشایند ویرایش آن روز باشد.»

او در ادامه نوشته است:« پایگاه اینترنتی «عکسبازی» در فروردین ماه سال ۸۸ شکل گرفت؛ با این امید که به مکانی تبدیل شود که در آن ایرانی‌ها بتوانند دور از کلیشه‌های رایج و ساده انگاری‌های اگزوتیک سردبیران، تصاویر خود را بازآفرینند. در سلسله بازی‌های عکسبازی ، بازیکنان فضاها و حال و هواهائی را به نمایش می‌گذارند که گرچه برای همه ما آشناست ولی برای دیگران چندان قابل دسترس نیست.

اگر چه در ابتدا عکسبازی یک پروژه دیجیتالی شخصی بود اما امروز تبدیل به آرشیوی تصویری شده از لحظه‌های زندگی روزمره ایرانیان از دریچه عدسی دوربین‌های خودشان. عکسبازی دیگر یک حرکت جمعی و سکوئی برای «مستند سازی شهروندان» است. مکانی امن برای حفط آن تکه‌ها که دیگر نباید گم شوند.»

 

بر اساس این خبر، بازیکنان این مجموعه را هنرمندان همچون سارا ابری، ساسان ابری ، هدیه احمدی ، شیرین اقتصادی ، احسان امانی ، امید امیدواری ، آرش امیرعضدی ، بنفشه امین ، هدی امین ، سیاوش بختیارنیا ، فرهاد بهرام ، رامین بیرق‌دار، مهسا تهمتن ، حسام تهمتن ، امیرآراد ثنایی ، امیر جدیدی ، مصطفی جعفری ، پولاد جواهر حقیقی ، سمیرا حاتمی‌زاده ، مهدی حسنی ، مختار حسین‌زاده ، هوفر حقیقی ، حنا حنائی ، فردید خادم ، مهسا خلیلی‌پور، علیار راستی ، حمیده رضوی ، بیتا ریحانی ، سارا ریحانی ، محمد مهدی زابلی ، سارا زندوکیلی ، حسام سماواتیان ، شقایق سیروس ، بهناز شمشیری ، دلبر شهباز ، سارا صلاحی ، مهدی علیزاده ، ارشاد فتاحیان ، دانا فرزانه پور، حامد فرهنگی ، سپنتا قاسم خانی ، سارا قنبری ، سهراب کاشانی ، عباس کوثری ، بهمن کیارستمی ، سیمین گلشن ، مجید لشگری ، نیلوفر لهراسبی ، بهنام محرک ، نیما مقیمی ، علی اکبر محمدخانی ، احسان منصوری ، امیر موسوی ، بابک مهربانی ، نازنین میرزابیگلی ، سیاوش نقش‌بندی ، مجید نیک‌ اعتقاد ، محمد نیک دل ، افروز نبوی ، پندار نبی‌پور تشکیل می‌دهند.

 

همچنین قرار است، یکشنبه آینده سلسله نشست‌های تخصصی نیز در حاشیه این نمایشگاه برپا شود.

در نخستین روز از این برنامه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ، هاله انواری درباره «چرا و چگونگی به وجود آمدن سایت عکسبازی» ، پولاد جواهر حقیقی با عنوان «اعترافات یک عکسباز»، سارا زند وکیلی با موضوع «عکس که بازیچه نیست! هست؟» سخنرانی خواهند کرد.

 

روز دوشنبه فیلم کوتاه «ادیشن و امضا‌» (مصاحبه با تنی چند از دست اندارکاران ) ساعت ۱۶ پخش می‌شود و در ادامه آن مهران مهاجر با موضوع «مجموعه عکس چیست؟ چه گونه‌هایی دارد و با چه ویژگی‌هایی می‌توان یک مجموعه را مشخص ساخت؟ آیا اساساً ضرورتی دارد در عکاسی به شکل مجموعه‌ کار کنیم؟ » سخنرانی می‌کند.

نیلوفر سرلتی نیز با عنوان «بیانیه هنرمند ، پیوند هنرمند با اثر هنری‌اش تا کجا امتداد دارد؟ مرزهای یک اثر هنری تا کجاست؟ قرارگرفتن بیانیه هنرمند در کنار آثار هنری در نمایشگاه‌های امروزه ، چگونه این مرزها را جا به جا می‌کند؟» در این روز سخنرانی خواهد کرد.

نیما علیزاده نیز درباره «شیوه‌های جدید چاپ و ارائه عکس» توضیح می‌دهد.

این نشست تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

گالری آران در هفت تیر، خردمند ، کوچه دی، پلاک ۱۲ واقع شده است.

 

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست