1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه «یاد آهن و ژازه» در سیحون

نمایشگاه «یاد آهن و ژازه» در سیحون

نمایشگاهی از عکس‌های کوروش امام با عنوان «یاد آهن و ژازه» نیمه تیرماه در نگارخانه سیحون برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نمایشگاه ۲۰ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید به نمایش گذاشته می‌شود که با آثار و تصاویر ژازه طباطبایی هنرمند مجسمه‌ساز مونتاژ شده است.
بنا بر این گزارش، کوروش امام پیش از این نیز نمایشگاه عکسی را با عنوان «پیوند گوشت و آهن»‌ درباره آثار و تصاویر ژازه طباطبایی برگزار کرده بود.
خسرو سینایی یار دیرین ژازه، که فیلم مستندی را نیز از این هنرمند ساخته است، درباره ژازه طباطبایی مؤسس گالری جدید گفته است: گالری هنر جدید هنوز نبش کوچه پاییز است و مجسمه های آهنی هنوز در گالری صف کشیده‌اند، با این اطمینان که بالاخره روزی کسی می‌آید و می‌گوید: حیف دیر فهمیدیم!…اگر این گالری و این آثار در پاریس یا لندن یا نیویورک بود، صاحبش را به شهرت و ثروتی همپای همه آن کسانی می رساند که معیارسازان عالم هنرند!… اما چه باید کرد؟…
وی گفته است: گالری هنر جدید، مجسمه‌های آهنی و ژازه سرنوشت شان این چنین است. گفته اند نوابغ تا سنین بالا، ذهن شان طراوت و تخیل دوران کودکی را دارد. من اگر یک نفر را چنین شناخته باشم، ژازه است و اصولا ژازه یکی است…آیا کس دیگری را می شناسید که نامش ژازه باشد؟…آیا کس دیگری را می‌شناسید که طباطبایی را تباتبایی بنویسد؟ آیا کس دیگری را می‌شناسید که واقعا همه عمرش را فارغ از همه زدوبندها و جاه طلبی‌های متداول، وقف هنر کرده باشد؟… من نمی شناسم!… برای من ژازه، ژازه است… و به گمانم برای همه آن‌ها که می‌شناسندش… ژازه ژازه است.
این نمایشگاه شنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۶ در گالری سیحون افتتاح می‌شود و تا روز پنجشنبه ۲۰ تیر هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ آماده بازدید علاقه‌مندان است.
نگارخانه سیحون در خیابان خالد اسلامبولی، کوچه چهارم، پلاک ۳۰ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست