1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس ایران در ژاپن گشایش یافت

نمایشگاه عکس ایران در ژاپن گشایش یافت

توکیو- همزمان با ایام الله دهه فجر ، نمایشگاه عکس مربوط به ایران توسط خانم اری آمانو عکاس ژاپنی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گشایش یافت.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، در این نمایشگاه که همزمان با ‪ ۱۲‬بهمن و آغاز ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شده است ، عکسهای این هنرمند ژاپنی که در سفرهای خود به شهرهای مختلف ایران از جمله شیراز ، اصفهان ، یزد و کاشان گرفته شده ، برای بازدید علاقه مندان ایرانی و ژاپنی به نمایش درآمده است آمانو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی کمک به آشنایی شهروندان ژاپنی با ایران و همچنین کمک به زدودن تصاویر غلطی است که از اسلام در برخی رسانه‌های غربی شکل گرفته است .

وی گفت که هدف دیگر برگزاری این نمایشگاه کمک به برقراری صلح و ثبات در جهان است زیرا به اعتقاد او عکسها حرفهای زیادی برای گفتند دارند که شاید با زبان نتوان آنها را بیان کرد.

وی با اشاره به این که توانسته است تا کنون به چندین کشور اسلامی سفر کند ، افزود: جهان اسلام از جمله ایران دارای شهروندان بسیار محترم ، خوب و مهربانی است و همین موضوع وی را تشویق کرده است تا بیشتر به این کشورها سفر کند و از این کشورها عکسهای بسیاری را تهیه نماید.

آمانو ضمن ابراز تاسف از این که رسانه‌های غربی از کشورهای اسلامی به عنوان کشورهای خطرناک یاد می‌کنند ، گفت: بسیاری از شهروندان ژاپنی نیز از جایگاه این کشورها و واقعیتهایی که در کشورهای اسلامی نظیر ایران وجود دارد بی‌خبر هستند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاههای فرهنگی از جمله نمایشگاه عکس از سوی عکاسان ایرانی و ژاپنی زمینه‌ای برای گسترش روابط فرهنگی دو کشور و همچنین آشنایی ملتهای ایران و ژاپن از یکدیگر است.

وی که در این نمایشگاه از پرتره زنان و کودکان ، سالمندان و دیگر شهروندان ایرانی عکسهایی را به نمایش گذاشته است ، می‌گوید: در طی دهه های اخیر مشکلات اجتماعی بسیاری در جوامع مختلف بروز کرده است که از جمله دلایل آن موضوعات مالی و جهانی است.

این هنرمند ژاپنی، افزود که در این نمایشگاه می‌خواهد این موضوع را بیان کند که افرادی هستند که باوجود درآمد اندک، دلی بزرگ و لبهای خندان دارند و او از دیدن این چهره‌های خندان همواره لذت برده و می‌برد.

نمایشگاه عکس خانم اری آمانو هنرمند ژاپنی از روز شنبه به مدت ‪ ۱۰‬روز در محل سالن سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن دایر است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست