1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «پراک» در سیستان گشایش یافت

نمایشگاه عکس «پراک» در سیستان گشایش یافت

نخستین نمایشگاه انفرادی عکس از آثار علی عبدلی با عنوان «پراک» عصر روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه جاری در نگارخانه گلستان زابل در سیستان و بلوچستان گشایش یافت.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که دستاورد سعی ۵ساله عکاس به شمار می رود تعداد ۲۷ قطعه عکس رنگی در اندازه های: ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر، ۴۰ در ۲۰ و ۵۰ در ۷۰ س.م با نگاهی مستند به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه عکس پراک علی عبدلی
در متن قاب نخست این نمایشگاه عکس توسط علی عبدلی عکاس آثار آمده است:
«در مورد خاطره‌های نسل‌های قبلی سیستان، چیزی که بیشتر از همه نقل می‌شود جریان پرشور زندگی است. چیزی همچون شادی، برکت زمین، رونق ماهیگیری، کشاورزی و دامداری.
همه چیز در آن خاطره‌ها زیباست، اما این جریان زندگی در سالیان گذشته بین خروارها خاک و با دستان غولی به نام خشکسالی از ما دزدیده شد.
من از نسلی هستم که خاطرات شیرین دریا، صدای موج دریا، هوای پاک، آسمان آبی، پرندگان مهاجر و حتی خاطرات حضور رنگ سبز و رونق کشاورزی را فقط شنیده‌ام.
من در زمان و مکانی زاده شدم که زندگی برای مردمان منطقه‌ام رفته‌رفته سخت‌تر می‌شد و رنگ‌ها هرچه به جلوتر آمدیم کم‌رنگ‌تر شد.
سبز زمین و آبی آسمان جایش را به تیرگی خاک داد.
منطقه سیستان به‌واسطه وجود بزرگترین دریاچه آب شیرین ایران، زمانی پررونق‌ترین منطقه کشاورزی شرق ایران بود، اما به‌خاطر وابستگی آبی زیاد به رود مرزی هیرمند که رودخانه مهمی بین ایران و افغانستان است، طی تصمیم‌گیری‌های سیاسی و حکومت‌های مختلف شاهد مشکلات زیادی شده است.
خشکسالی مانند خوره‌ای به جان وطنم افتاد و ذره‌ذره شروع به نابودی‌اش کرد، طوری‌که از جوانی برنا و سرزنده به پیری فرتوت و ناتوان تبدیل شد. پیرمردی که حالا چاره‌ای ندارد جز اینکه بادهای شدید فصلی را تحمل کند؛ بادهای شدیدی که در پیوند با خشکسالی، طوفان‌های شدیدی را ایجاد و بیماری‌های تنفسی و پوستی زیادی را شایع کرده‌اند.
منطقه سیستان که تمدن و فرهنگ سه‌هزارساله در تاریخ دارد، حال دارد تبدیل به تلی از خاک و ریگ می‌شود. خاکی که انگار هر روز قسمتی از تاریخ ما را می‌پوشاند.
ما هر روز گم می‌شویم، ما هر روز می‌میریم».

علی عبدلی متولد تیرماه سال ۱۳۷۵ در زاهدان می باشد و دانش آموخته رشته علوم مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه است.
نمایشگاه عکس «پراک» ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا ۲۵ ابان ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.
نگارخانه گلستان زابل در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان زابل، خیابان دانشگاه، مجتمع فرهنگی هنری، واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاس پیشکسوت «اسماعیل دارابی» درگذشت
پسین
نشست عکاسی محمد حسن پور در زابل برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست