1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « با هم بخندیم » در نگارخانه میرک مشهد

نمایشگاه « با هم بخندیم » در نگارخانه میرک مشهد

در ساعات آینده نمایشگاهی از آثار عکاسی دو تن از عکاسان خراسان رضوی با عنوان " با هم بخندیم " در نگارخانه میرک شهر مشهد گشایش می یابد.
این نمایشگاه که شامل ۳۲ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید می باشد، عکس های قدیر وقاری شورچه و سیدعلی سیدی عضو انجمن عکاسان خراسان رضوی را در خود جای داده است. 

نمایشگاه « با هم بخندیم » در نگارخانه میرک مشهدسیدعلی سیدی یکی از دو عکاس این مجموعه در قاب اول این نمایشگاه آورده است:

طنز در لغت‌ به‌ معنای‌ « طعنه‌ زدن‌ » و « مسخره‌ کردن‌ » است.
‌طنزپرداز با بزرگ‌نمایی‌ یک‌ عیب‌ یا نقیصه‌ قصد دارد صاحب‌ آن‌ عیب‌ را متوجه‌ نکته‌ای‌ کند. در واقع‌ یکی‌ از روش‌های‌ متوجه‌ کردن‌ دیگران‌ به‌ نکته‌هایی‌ که‌ از آن‌ غافل‌ مانده‌اند، " طنز " امی باشد.
" ثبت لحظاتی در قالب طنز توسط عکاس و پیامد آن ایجاد خنده و انبساط در بیننده " یکی از اهداف عکاسی طنز می باشد .هدف هنرمند عکاس از عکاسی طنز مسخره کردن دیگران نیست.

موقع عکس انداختن می‌گویند:" لطفاً لبخند بزنید".
خنده زبان مشترک است. هزینه ندارد. خنده، شادی می‌آورد، نوعی تخلیه روانی است و تنش‌ها و احساسات سرکوب شده را رها می سازد. خندیدن، دویدن بدون تحرک است.خنده نشانه اعتماد به نفس، سلامت روان و احساس امنیت است. خنده، خستگی را برطرف می‌کند خنده در برابر عصبانیت مثل آب روی آتش است. خوب است بدانیم که تبسم و لبخند نوعی درایت و باهوشی است.
پس زمانی که می خندی صاحب آن لحظه را فراموش نکن وازآفریدگارهرچه خوبی است تشکر کن و به شکرانه این لحظه قدمی بردار.
شاد کردن دیگران لحظه های خوش تو را مداوم و خنده هایت را بیشتر می کند.

شیوه کاربرد طنز در جوامع مختلف با هم تفاوت دارد .به عنوان مثال جشنواره بین المللی دو سالانه طنز بلغارستان با پیشینه حدود چهل سال در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی اقدام به برگزاری منظم و قوی این جشنواره معتبر می نماید و به همین منظور خانه طنز و هزلیات در شهر کوچکی نزدیک صوفیه پایتخت بلغارستان پایه گذاری شده است که هدف برگزار کننده ایجاد محیطی سالم و سرشار از خنده وسلامتی روان و زندگی اجتماعی برای خانواده ها با استفاده از توان و قابلیت های وصف ناپذیرهنرمندان این عرصه می باشد.
نمایشگاه عکس طنز " با هم بخندیم " با ۳۲ اثر ازعکسهای قدیر وقاری شورچه و سیدعلی سیدی عضو انجمن عکاسان خراسان رضوی سعی کرده است تا حتی اندکی به این اهداف نزدیک شود.
غالب آثار پیش رو مربوط به سفرهای این دو عکاس در فاصله زمانی سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ به کشور بلغارستان می باشد. شرکت در دو دوره  نمایشگاه عکس گروهی عکاسان ایرانی با عناوین "عکاسی طنز، طنز در عکاسی" و "خنده درمانی" در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ در کشور بلغارستان از دیگر فعالیتهای گروهی این دو عکاس مشهدی می باشد.
در ایران شاهد برنامه هایی اینچنینی به صورت گذرا بوده ایم. امید است در آینده ای نه چندان دور انجمن عکاسان خراسان رضوی این مهم را به صورت منظم در برنامه های بلند مدت و هدفدار خود نهادینه نماید. انشاا..

علاقمندان می توانند تا روز پنجشنبه ۲۰ اسفندماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶.۳۰ تا ۱۹ از این عکس ها دیدن کنند.
نگارخانه میرک در خراسان رضوی، مشهد، میدان صاحب الزمان(عج)واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست