1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « تداوم » در نگارخانه شماره ۶ ادامه یافت

نمایشگاه « تداوم » در نگارخانه شماره ۶ ادامه یافت

در پی برگزاری بخش اول نمایشگاه تداوم در نگارخانه شماره ۶ مدیریت این نگارخانه شب گذشته بخش دوم این نمایشگاه را که دربرگیرنده تک عکس هایی از عکاسان در دهه ۵۰ بود، به نمایش گذاشت.

بخش دوم مجموعه عکس های نمایشگاه تداوم شامل آثار این عکاسان است: سعید بهروزی، مرتضی پورصمدی، رعنا جوادی، فرهود حقی، ابراهیم حقیقی، مرضیه خورسند، سعید دستوری، افشین شاهـرودی، سیف الله صمدیان، هنگامه گلستان، مسعود معصومی.

نمایشگاه « تداوم » در نگارخانه شماره 6 ادامه یافت

پیش از این آثار عکاسان: بهمن جلالی، محسن راستانی، مریم زندی، کامران عدل، فخرالدین فخرالدینی، نیکول فریدنی، کاوه کاظمی، نصرالله کسراییان، محمود کلاری، عباس کیارستمی به نمایش درآمده بود.

کتایون ده چمنی مدیریت این نگارخانه در ویژه نامه ای مرتبط و حاضر در این نمایشگاه که در معرض تهیه عموم علاقمندان می باشد آورده است:

عکاسی در ایران ابتدا دست‌آویز بطالت دربار بود. بیش از نیم قرن زمان گذشت تا عکاسی به چهره در حال تغییر ایران نزدیک شود. عکس عکاسانی که در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ خورشیدی تاریخ هنر عکاسی در ایران را رقم زدند،  سندی است بر دو حقیقت. یکی برای درک تاریخ تحول هنر عکاسی در ایران که در آن سال‌ها به نهضتی اجتماعی – هنری تبدیل شد و هم نشانه‌ای است برای تفسیر کارنامه عکاسانی که امروز نامشان تشخص عکاسی ایرانی است.

«تداوم» منتخبی شامل بر ۲۳ عکس از عکاسان ایرانی در سال‌های ۴۰ و ۵۰  را به نمایش می‌گذارد. عکاسان این آثار یا مانند نیکول فریدنی، کامران عدل، نصرالله کسرائیان در آن سال‌ها راه خود را یافته و به اوج کارنامه خود رسیده بودند و یا مانند مریم زندی  و ابراهیم حقیقی و مرتضی پورصمدی از گروه عکاسانی بودند که آن زمان اولین تجربه‌های خود در عکاسی را رقم می‌زدند. «تداوم» بهانه‌ای است برای تماشای اوج و بلوغ عکاسی در ایران آن سال‌ها.

از همه دوستان و همکارانی که یاری کردند تا عکاسی در دو دهه مهم تاریخ عکاسی در ایران را به نوع و لحن دیگری زنده کنیم، جز سپاس کار دیگری ندارم. باشد که این نمایشگاه باعث تحولاتی در شناخت بهتر و عمیق‌تر عکاسی در این دهه گردد که اگر چنین شود ما به آنچه خواست ما بود، رسیده‌ایم.
علاقمندان می توانند تا پایان روز دوشنبه سوم آبان ماه سال ۱۳۸۹ همه روزه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه شماره ۶ در تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، کوچه هجدهم خردمند، شماره ۶، طبقه همکف واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست