1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « سرشت زمین » در نگارخانه رنگ

نمایشگاه « سرشت زمین » در نگارخانه رنگ

نمایشگاهی از عکس های حسن ملکی با موضوع طبیعت و با عنوان " سرشت زمین " از عصر روز جمعه ۷ مهرماه جاری در نگارخانه رنگ گشایش می یابد.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " ملکی در این نمایشگاه تعداد ۲۱ قطعه عکس سیاه سفید را به شکل عکاسی آنالوگ(فیلمی) در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر ارایه کرده است.

در قاب ابتدای نمایشگاه آمده است:
روایت حسن ملکی از طبیعت روایتی متفاوت است عکسهای او هم رویای شیرین و هم حقیقت تلخ را به نمایش گذاشته است ، درختی تکیده که اعتراض خود را از جفای آدمی فریاد می کند.
وی با ایستا کردن فضایی که در مقابلش قرار گرفته زمان و مکان را در جلوی نگاهش ثبت کرده است. ملکی با تعلق خاطر به سوژه هایش نزدیکی انسان به طبیعت و آرامش را نمایان می کند .طبیعتی که انسان را به فکر وا می دارد و متصل به همان هستی و اصل وجود است، نوستالژی وی در همین طبیعتی است که به نمایش در آمده.
فضای بکری که گاه از بین می رود و به جای آن کارخانه احداث می شود، از سویی عادت کرده ایم که خواهان منابع مدرن باشیم اما تبعات آن را نمی خواهیم بپذیریم و برای همین است که بستر خارج شدن از داشته های طبیعت بکر فراهم شده است و شاید دیری نپاید که از چمن و باغهای طبیعی سوی باغ های مصنوعی رهسپار شویم
.

حسن ملکی متولد شهریورماه سال ۱۳۴۸ و دانش آموخته رشته عکاسی دانشگاه هنر می باشد. ایشان عکاسی را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده و قریب به ۱۰ سال است که عکاسی را به صورت متمرکز و حرفه ای با نگاهی مستند دنبال می کند.
این نمایشگاه پنجمین نمایش انفرادی این عکاس به شمار می آید چنانچه پیش از این نمایشگاه هایی با عنوان: عکس های ترکیبی، بهارات، بی سیکلت را از ایشان شاهد بوده ایم.

علاقه مندان می توانند تا پایان روز سه شنبه ۱۸ مهرماه جاری همه روزه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه رنگ
در تهران، خیابان دکترعلی شریعتی، بالاتراز سیدخندان، کوچه پیروز، بلوار ابوذرغفاری شمالی، کوچه رودخانه غربی، شماره ۱۱، طبقه اول واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست