1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « مرثیه برای بی گناهی » در نگارخانه آران

نمایشگاه « مرثیه برای بی گناهی » در نگارخانه آران

نمایشگاهی متشکل از آثار عکاسی جاسم غضبانپور، وفا بیلال و بکتاش سارنگ جوانبخت با موضوع هشت سال جنگ میان دو کشور عراق و ایران از روز جمعه اول مهرماه سال جاری در نگارخانه آران گشایش می یابد.
هر سه عکاس هنرمند با ارایه عکس هایی ظریف به اظهار تحلیل خود از وقوع جنگی میان دو کشور همسایه پرداخته و نکات جالب توجهی را در این میان به عرصه نمایش گذاشته اند.

غضبانپور که خود اهلیت خرمشهر را دارد سالها در سرزمین های گرفتار در حماسه هشت ساله دفاع مقدس به عکاسی مشغول بود و وفا بیلال به عنوان هنرمندی از کشور عراق با اجرای یک پرفورمنس به بی گناهانی که در دو سوی مرزها قربانی این جنگ شده بودند ادای احترام خواهد نمود.
در ابتدای بروشور نمایشگاه ” مرثیه برای بی گناهی ” پس از ذکر جمله: ادای احترام به قربانیان عراقی و ایرانی جنگ، آمده است:
در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ راس ساعت ۱۲ ظهر به وقت بغداد ۱۹۲ هواپیمای جنگده عراقی به سمت اهداف تعیین شده بر فراز خاک ایران به پرواز درآمدند. موج دوم حمله در ساعت ۳ بعدازظهر آغاز شد.
چند ساعت بعد در جواب قرارگاه استراتژیک نیروی هوایی ایران در بوشهر در عملیاتی گسترده جنوب عراق را هدف قرار داد.
بدین ترتیب جنگی طولانی که طی هشت سال دها هزار نفر قربانی گرفت آغاز شد. زندگی میلیونها انسان کاملا تغییر کرد و خسارتهای اجتماعی و مالی سنگینی برای دو کشور به جا گذاشت.

آلن کلارک، وزیر دفاع انگلستان در سالهای ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹سالها بعد اعلام کرد که: منافع غرب در جنگ ایران و عراق و ادامه هرچه بیشتر آن، به بهترین نحو تامین می شد.

اکنون پس از گذشت سی سال از آغاز این جنگ برای اولین بار یک گروه کوچک از هنرمندان دو کشور گرد هم آمده اند تا این درد مشترک را بازگو نمایند.

علاقمندان می توانند می توانند تا روز یکشنبه ۱۷ مهرماه همه روزه به استثناء روزهای تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه آران در تهران، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره ۱۲ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست