1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « پرسه های بی عبور » در نگارخانه نور

نمایشگاه عکس « پرسه های بی عبور » در نگارخانه نور

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان « پرسه های بی عبور » از روز شنبه ۲۲ آبان ماه جاری در نگارخانه آفرینش نور گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۳۰ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته می شود.
در متن قاب نخست نمایشگاه عکس « پرسه های بی عبور » به قلم علی نعمانی پور آمده است: قصه‌ای ساده هست و البته تکراری. عوارضش، ولی، ناب احساس می‌شود. قصه را چرا، ولی آن چه احساس می‌شود را کسی قادر نبود برایت تعریف کند. تو هم جز خود آن سناریو- آن هم سرد، بی‌حس، و بی‌فایده- قصه‌ای برای بعد از خودت نخواهی داشت.
نمایشگاه عکس پرسه های بی عبور زبان از مهم ترین‌های این قصه ناتوان است؛ هر کس خودش باید تجربه‌اش کند. مهم‌ترین حرف‌ها قابل گفتن نیست. و این قاب ها پر از حرف هایی هست هر چند عکس بیانگر همه واقعیت نیست.

با ما گفتگو می کنند آدم های عکس ها، وقتی به دوربین مان خیره شده اند، با چشم هاشان.
رابطه بین مان، ولی، محدود است به همین نگاه ها مان،
آن ها روزی روزگاری به لنز،
و ما همیشه به عکس ها.
در پشت ویزور دوربین مان مخفی می شویم، همه آن لحظاتی که به هر دلیل با آدم های روبروی لنز راحت نیستیم. دوربین می شود نقاب ی بر چهره نا آرام ام، تا آن زمان که دوست می شویم ما، ما و آدم های آن سوی ویزور. نقاب را پس می زنیم. و اگر نه، حالا حالاها عکاسی می کنیم.

و ما : مهسا افتخار نظام، آرش معصومی، شایان علیجانی، بابک آزاد بخت، امیر حسین محمد کریمی و علی نعمانی پور در پرسه های بی عبور بر آن شدیم تا احساسات و نگاهمان از دنیای اطراف را، در مجموعه ۳۰ قاب ارائه کنیم. دنیایی که سوژه و عکاس گاها دیالوگ های ناب با هم تبادل می کنند. با ما گفتگو می کنند آدم های عکس ها وقتی به دوربین مان خیره شده اند با چشم هایشان و یا تصویر طبیعت در ایستایی و سکون، ما محو اشعاری هستیم که در سکوت طبیعت جاریست.

جهت همدلی و نزدیک شدن به دنیای فرشته های آسمانی، بخشی از درآمدهای حاصل از فروش قاب های این مجموعه جهت کانون خیریه سندرم داون ایران هزینه خواهد شد. امیدواریم تا گام های کوچکمان ارزش گذاری بر جامعه ای باشد که از نگاه ما شناخته نشده اند.

نمایشگاه گروهی عکس پرسه های بی عبور ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۲ آبان ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز پنجشنبه ۴ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند .
نگارخانه آفرینش نور در تهران ، فلکه دوم صادقیه ، بلوار آیت الله کاشانی ، بعد از تقاطع ستاری، جنب شهر کتاب ، فرهنگسرای نور واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس مسجد در موزه عکسخانه شهر
پسین
نمایشگاه گروهی عکس « تداوم ۴ » در نگارخانه شماره شش

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست