1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « پرسه های ذهن مربعی » در نگارخانه شماره ۶

« پرسه های ذهن مربعی » در نگارخانه شماره ۶

نمایشگاهی از آثار عکاسی ” آکو سالمی “ با عنوان ” پرسه های ذهن مربعی “ در نگارخانه شماره شش در حال برگزاری است.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) ” آکو سالمی “ در این نمایشگاه تعداد ۲۸ قطعه عکس در اندازه ۳۵ در ۳۵ سانتیمتر را با موضوع های اجتماعی در سطح شهر تهران عکاسی و ارایه کرده است.

از نکات حائز اهمیت در این نمایشگاه شکل عکاسی با گوشی تلفن همراه عکاس بوده است که در لابه لای زندگی امروز شهروندان تهرانی به ثبت زوایای ظریفی از فضاهای سیاه و سفید دقت کرده است.

« پرسه های ذهن مربعی » در نگارخانه شماره شش

در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه به قلم ریچارد کوچی هرناندز (Richard Koci Hernandez) ،استاد ارتباطات جدید دانشگاه برکلی آمده است:
این تصویرهای قدرتمند گرچه درنگاه اول تصادفی و نامرتبط به نظر می‌رسند، نگاه نقادانه و موشکافانه به آنها تناسبی حیرت‌انگیز از فضا، زمان و لحظه -هندسه‌‌ای بس زیبا- را آشکار می‌سازد. او با رویکردی ظریف و مینمالیستی و با به کار بستن سرحدات طیف خاکستری، چنان لحظه‌ها را دقیق و رازآلود به تصویر می‌کشد که آثارش در نهایت به پرتر‌ه‌ی قدرتمندی از شعر دیداری بدل می‌شود.
این تصویرهای رویا‌گونه گذشته و اکنون را در هم می‌آمیزد. گویی زمان و تاریخ در آثار او نقش کلیدی ایفا می‌کنند. رویکرد ماهرانه ی او به عکاسی تصویرهایی ارائه می‌دهد که -برای بیننده‌ای چون من فرسنگها دور از او- قلمرویی شگرف از تخیل در مرز شناخت و ناباوری را آشکار می‌سازد.
آثاری که در اینجا گردآمده‌اند حقیقتی بزرگتر را فاش می‌کنند: اینکه هنر می‌تواند از دل تمرینی روزمره خلق شود. تصاویر او نوعی مدیتیشن‌اند. نفسی عمیق بکشید، آنها را با دمی فرو برده و با بازدمی بیرون دهید!

” آکو سالمی “ متولد مردادماه سال ۱۳۶۰ در شهرستان بوکان واقع در استان آذربایجان غربی و دانش‌آموخته کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد است که از سال ۱۳۷۹ به شکل حرفه ای به عکاسی می‌پردازد. این دومین نمایشگاه انفرادی او به شمار می‌ رود که دستاورد دو سال عکاسی از زندگی روزمره مردم شهر تهران می باشد.
علاقه مندان می توانند تا پایان روز دوشنبه ۲ تیرماه همه روزه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از مجموعه عکس های به نمایش گذاشته شده در این نگارخانه دیدن کنند.
نگارخانه شماره شش در تهران، خیابان میرزای شیرازی، خیابان بیستم، شماره ۲، طبقه همکف واقع شده است.

پیشین
عکاسان « نگذاریم! خاطره شود… » از محیط زیست گفتند
پسین
مجموعه عکس ” ایران امروز ” منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست