1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «جستجو و تکرار» میثم غیاثوند در گالری بهارک

نمایشگاه عکس «جستجو و تکرار» میثم غیاثوند در گالری بهارک

نمایشگاه عکس «جستجو و تکرار » آثار عکاسی میثم غیاثوند از روز جمعه ۱۰ اَمرداد در نگارخانه بهارک در تهران گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۲۰ قطعه عکس سیاه سفید از مجموعه جستارهای عکاس پیرامون عنوان نمایشگاه «جستجو و تکرار» در اندازه ۷ در ۱۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته می شود. اندازه عکس های نمایشگاه همان اندازه ای است که عکاس در حین ثبت موضوع های خود در کادر گوشی خود مشاهده کرده و اراده عکاس بر این بوده تا بیننده عکس ها نیز در همان ابعاد و اندازه موضوع را مورد رصد و توجه قرار دهد.

در بخشی از متن مربوط به استیتمنت/بیانیه ی این نمایشگاه عکس آمده است: خود بودن چه به لحاظ باور و نگاه عکاس در وهله ی اول به روابط، مراودات و مشاهدات اطراف خودش و بعد این ثبت تصویری موجز و در عین حال شخصی به سوژه های در حال رفت و آمد، ایستادن، نگاه کردن و در نهایت راوی شرایط داستان آنها در قاب تصویر از نگاه ( خود ) بودن. خودم بودن عکاس با آنها، و بر عکس خود ما بودن افراد در فریم ها.
میثم غیاثوند متولد آذرماه سال ۱۳۶۸ است و با وجود علاقمندی به حوزه فیلم سازی، دانش آموخته رشته کارگردانی سینما است.
غیاثوند فیلمسازی را از دوران نوجوانی شروع کرد به گونه ای که نخستین فیلم کوتاه او (رویای یک جفت کفش آبی) نام دارد که در سال ۱۳۸۷ آن را ساخت. او در دوران هنرستان علاوه بر ساخت فیلم کوتاه، در چند نمایشگاه گروهی و انفرادی در زمینه گرافیک (تایپوگرافی) نیز شرکت کرد. اما فیلم سازی دغدغه ی اصلی او بود. بنابراین بعد از ورود به محیط دانشگاه، شروع به ساخت کارهای در حوزه مستند تجربی کرد که می توان از آن جمله به: مستند من و زندگی، ۱۲ قدم، چنار گلگون(به صورت مشارکتی) و نیز کارهای تجربی دیگری مانند: زمستان هرسال من، پنج قاب و همچنین ساخت ویدئو آرت ایستگاه نام برد.
او علاوه بر ساخت فیلم در پروژه های مختلف در مسئولیت هایی گوناگونی چون: مشاور کارگردان، تا مدیر تولید و دستیار و برنامه ریز و حتی بازیگری ایفای نقش داشته است.
میثم غیاثوند علاوه بر فیلمسازی، به عکاسی هم مشغول است و به گفته ی خودش عکاسی و چگونه دیدن، کمک بزرگی در شناخت محیط پیرامون اش به خصوص آدمها به ذهنیت و نگاه او داشته است.
این علاقمند جوان به عکاسی می گوید: از دوران کودکی همیشه به اطراف دقت و توجه ی زیادی داشتم. که از میان این توجه همواره شناخت آدم ها برایم مهمترین بودند برای همین شروع کردم به تحلیل شخصیت ایشان (آدم ها)، نخست از خانواده ی خودم و بعد رفته رفته دوستانم و بقیه ی افرادی که آنها را در کوچه و خیابان یا هرجایی که می دیدم. تجربه این کندوکاو برایم لذت بخش و آموزنده بود چرا که هم کنجکاوی هایم را ارضا می کرد و هم در زمینه ی حرفه ی اصلی ام یعنی فیلمسازی به شدت برایم مفید و آموزنده بود. عکسها و عکاسی های من هم جدا از این حس من نسبت به آدم های محیطی ام در زندگی نیست. نمایشگاه عکاسی (جستجو و تکرار )، حاصل دو سال سعی و تلاش عکاسانه در زمینه شخصیت پردازی طبیعی آدم های محیطی ام در زندگی روزمره است.

نمایشگاه عکس «جستجو و تکرار» به کوشش شرکت هفت الماس، گالری بهارک و رزباد فیلم ساعت ۱۷ روز جمعه دهم اَمرداد در گالری بهارک گشایش می یابد و علاقمندان می توانند تا ساعت ۲۱ از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
این نمایشگاه عکس تا پایان روز ۱۵ اَمرداد همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای حضور علاقمندان به مشاهده و تعمق پیرامون عکس های محیطی و شخصیت پردازی خواهد بود.
گالری بهارک در تهران، ده ونک، خیابان شهید صابری، کوچه یکم، شماره ۱ واقع شده است.

پیشین
نمایشگاه عکس « مرگ به وقت تنهایی » در ارومیه
پسین
در چنین روزی «فین بار اورایلی» عکس «انگشتان کودک گرسنه» را ثبت کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست