1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس پیمان صدفی در عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس پیمان صدفی در عکسخانه شهر


از روز دوشنبه بیست و چهارم آبان، پژوهشی از پیمان صدفی با نمایش ۳۸ عکس سیاه و سفید در ابعاد ۲۰×۳۰ سانتیمتر از روند ساخت پل ورسک در موزه عکسخانه شهر به نمایش در خواهد آمد.

ورسک یکی از راهبردی ترین پلهای راه آهن ایران است که عملیات  ساخت آن توسط شرکت ایتالیایی (پیزاگالی) وتحت نظارت شرکت کامپساکس در نوامبر ۱۹۳۴(آبان ۱۳۱۳) آغاز و در سپتامبر ۱۹۳۶ (شهریور ۱۳۱۵) به اتمام رسید. دهانه پل حدود ۶۰ متر و ارتفاع آن از کف دره ۱۲۰ متر است. برای ساخت پل دو میلیون و شششصد هزار ریال هزینه شد.

 هانس ناتر(۱۸۵۶-۱۹۵۴)  نابغه ریاضی و پلسازی ، فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک زوریخ(سوئیس) که طراحی  و انجام محاسبات پلهای راه آهن سراسری ایران (و نیز پل ورسک) توسط گروهی از مهندسان تحت نظارت او انجام شد.

لادیسلاوس فون رابسویچ (معروف به مهندس ورسک ۱۸۹۳-۱۹۷۵) اهل اتریش و ناظر بر عملیات احداث پل ورسک که به همراه خانواده اش درخانه ای واقع در دره ورسک و نزدیک به پل اقامت داشت. بعدها تحصیلات خود را تا دکترای مکانیک سنگ ادامه داد . او مسئولیت احداث تونلهای مسیر راه آهن را نیزبعهده داشت. رابسویچ از بنیان گذاران روش تونلزنی جدید اتریشی(NATM) بود.

 زمان: ۲۴ آبان تا ۱۳ آذز ۱۳۸۹

ساعت بازدید شنبه تا پنجشنبه ۹ تا ۱۳ – ۱۴ تا ۱۷ جمعه ها ۱۰ تا ۱۶

موزه عکسخانه شهر، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش بهار

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست