1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس کودکان جنگ در مقر سازمان ملل

نمایشگاه عکس کودکان جنگ در مقر سازمان ملل

نمایشگاه عکس کودکان عابدین مهدوی با موضوع جنگ افغانستان با نام " کودکان مقدس " از مجموعه عکس های عکاس کودکان جنگ، همزمان با شانزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر در مقر سازمان ملل متحد در ژنو پایتخت کشور سوئیس، افتتاح شد.

نمایشگاه عکس کودکان جنگ در مقر سازمان ملل

نمایشگاه عکس کودکان مقدس که این بار در مقابل درب اصلی سازمان ملل متحد در ژنو برپا گردیده، مشتمل بر ۲۲ قطعه عکس سیاه و سپید همراه با ۲۲ زیر نویس به زبان های فرانسه و انگلیسی بوده و از ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۸۹ تا پنجشنبه ۴ فروردین ماه ۱۳۹۰ (۱۵ مارچ تا ۲۰ مارچ) در مقابل مقر سازمان ملل برپا می باشد.

این نمایشگاه از سال ۲۰۰۶ تاکنون در کشورهای مختلفی همچون افغانستان، ایران ،انگلستان و سوئد بر پا شده است و زندگی و مشکلات کودکان جنگ زده و مین زده افغانستان را در طی سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به تصویر می کشد.

این نمایشگاه با حمایت یک سازمان سوئیسی فعال در زمینه حقوق بشر، صبح امروز در کنار مجسمه بزرگ " صندلی شکسته سازمان ملل " که نمادی از اثرات مخرب فجایع جنگ و به خصوص مین و استفاده از مین در جنگ ها می باشد با حضور تعداد زیادی از فعالین حقوق بشر که از سراسر دنیا برای حضور در این اجلاس به ژنو آمدند افتتاح گردید.

عابدین مهدوی، عکاس آزاد و بدون مرز ایرانی، متولد ۱۳۶۰ تهران و دانش آموخته عکاسی و کارگردانی سینما است و از سال ۲۰۰۲ تاکنون با موضوع کودکان جنگ در بیشتر کشور های جنگ زده و بحرانی حضور و مجموعه های مختلفی را تهیه کرده است.

از مهمترین نمایشگاه های وی که تاکنون برپا شده، کودکان جنگ زده افغانستان، کودکان مقدس، کودک جنگ، نسل درد، فرزندان بولیوار، سیل پاکستان و هائیتی زنده است (زلزله هائیتی) را می توان نام برد و نمایشگاه حاضر دهمین نمایشگاه خارجی انفرادی این عکاس به شمار می رود. 
مهدوی همچنین به عنوان عکاس فعال حقوق بشر در این اجلاس، بیانیه ای را برای دفاع از کودکان جنگ زده کشورهای افغانستان و عراق ارایه خواهد داد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست