1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه فتومونتاژ « خواب روزانه » در نگارخانه نامی

نمایشگاه فتومونتاژ « خواب روزانه » در نگارخانه نامی

آخرین نمایشگاه عکس از مجموعه فتومونتاژهای صمد قربان زاده با عنوان " خواب روزانه " از روز یکشنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۱ در نگارخانه " نامی " خانه هنرمندان به نمایش در خواهد آمد.

این نمایشگاه که در بر گیرنده ۱۸ قطعه عکس سیاه وسفید در اندازه های ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر می باشد که به نوعی ادامه دهنده ی دیدگاه های قبلی " صمد قربان زاده " در مورد مسائلی چون " انسان، مرگ، گناه و … " در زندگی معاصر است.

رومین محتشم در قاب ابتدای این نمایشگاه و پیرامون نوع نگاه عکاس در فتومونتاژهای ارایه شده آورده است:
غم انگیزترین ترانه های آدمی زمانی رخ خواهند داد که آویزان از طناب زمان، بین زمین و هوا، دیروز و امروز، با لبخندی سرد در صورت و با ذهنی پریشان به اتفاق های گذشته بنگری و هراسناک در انتظار اتفاق هایی باشی که در آینده رخ خواهند داد.

نمایشگاه فتومونتاژ « خواب روزانه » در نگارخانه نامی

آیا صمد قربان زاده دچار خوابگردی است یا پرسه های نیم روز او برای رها شدن از خوابهای آشفته ای است که هیچ رهایش نمی کنند.
آثارش نمایانگر درون اوست که مارا به ذهنی پر رمزو راز و هزار توی می کشاند و با دلهره هایمان تنهایمان می گذارد.
تک شخصیت محوری اغلب عکس ها نوجوانی است که کوچک شده حتی از قد و قواره ی خود که انگار زمان برایش متوقف و در ملغمه ای از آرزوها – خیالات – احساس ها و بی رحمی ها در گیر شده و به بلوغ نرسیده است.
صمد قربان زاده در مواجه با جهان با قرار دادن مدلش درمکان هایی ناشناس ُ اضمحلال دنیای از دست رفته ای را نشانمان می دهد که به برهوتی بی شبیه نیست.
هندسه ساده عکس ها با عناصر اندک و مرکزی کردن آنها در عکس ها بدون هیچ پیچاندن و توسل به بازی های بصری مخاطب را وادار می کند که ذهن پر رمز و راز او را به سادگی دریافت نماید.
عکس ها نه محصول گذشته اند و نه به آینده تعلق دارند اما در عین حال بعضآ به بقایای خاطرات متلاشی شده انسانی می مانند که مصرانه می خواهد گذشته ای را به رخ بکشاند و زوال ارزش های انسانی را تحمیل کند و بعضآ در یک فرازمانی و فرا مکانی به تله هراسی می اندازد که مثل عقوبتی بزرگ از انجام گناهی نا خواسته ترس افتادن در چاله های سیاه زمان را در تو ایجاد کرده باشد.
اجرای ماهرانه آثار آنقدر مخاطب را به واقعیت نزدیک می کند که علیرغم یقین از تصویرسازانه بودن آنها باعث می شود مخاطب به یک واقعیت ذهنی و ملموسی نزدیک شود و مثله پاندول ساعتی بین خیآل و واقعیت در نوسان باشد.

علاقه مندان می توانند از روز یکشنبه ۴ تیرماه سال جاری ساعت ۱۷ جهت گشایش نمایشگاه حضور یافته و تا پایان روز سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۱ همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ از مجموعه فتومونتاژهای این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه نامی
در تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست