1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایش آثار منتخبان نهمین «سوگواره‌ی عکس با عاشوراییان»

نمایش آثار منتخبان نهمین «سوگواره‌ی عکس با عاشوراییان»

مسوول روابط عمومی حوزه‌ی هنری زنجان گفت: آثار منتخب نهمین سوگواره‌ی عکس با عاشوراییان در نگارخانه عاصم زنجانی به نمایش گذاشته شد.

«وحید اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه زنجان، افزود: آثار منتخبان نهمین سوگواری سراسری عکس با عاشوراییان با ۴۰ اثر از ۲۷ آبان تا ۹ آذر به مدت دو هفته در نگارخانه‌ی عاصم زنجانی به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به رونمایی از کتیبه‌ی عاشورایی زیارتنامه امام زمان(عج) به‌عنوان یکی از آثار نفیس، تصریح کرد: این اثر برگرفته از زیارت منتخب به نامه مقدس امام زمان(عج) است که با توجه به نسبت‌های(شریفه) و مبانی زیبایی‌شناسی هنرهای بومی و سنتی و هارمونی رنگ‎‌های سنتی و با ترکیب نقش و نقوش ایرانی – اسلامی شکل گرفته است.

این مقام مسوول اظهار کرد: ابعاد این اثر ارزشمند ۱۱۰ در ۱۵۲ سانتی‌متر است و با ترکیب هنرهای خوشنویسی تذهیب و با تکنیک هنر دیجیتال تهیه شده است.

وی با بیان این‌که سبک خوشنویسی این اثر به خط ثلث است، ادامه داد: سبک خوشنویسی این اثر به خط ثلث شیوه قدما و تذهیب آن به سبک صفوی مکتب اصفهان است.

اکبری یادآور شد: تولید این اثر به هنرمندی «سیدرضا نجفی‌فرد»، از محرم سال ۹۰ آغاز و محرم امسال از آن رونمایی می‌شود و باید به این نکته اشاره کرد این اثر از مجموع ۱۰۰ اثر کتیبه‌های عاشورایی است که از سال ۹۰ آغاز و در حال اجراست.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست