1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نوروز سال ۱۳۹۸رسید و…(گزارش عملکردسالانه + اسامی همراهان)

نوروز سال ۱۳۹۸رسید و…(گزارش عملکردسالانه + اسامی همراهان)

سال ۱۳۹۷ هم با تمام آنچه برای هنر و عکاسی این مرز و بوم مقدر کرده بود، سپری شد و با گذشت هر سال سعی در این داریم که آنچه رفت را به بوته ی نقد بکشیم و تا آنچه را که می آید – به لطف پروردگار مهربان – مبارک کنیم.
سال ۱۳۹۷ هم چون سالهای گذشته اش در حالی سپری شد که چندین رسانه در سطوح سراسری، استانی و منطقه ای به جمع محیط های اطلاع رسانی پیوستند و متاسفانه! با وجود مشکلات فراوان چندین رسانه از دور فعالیت خارج شدند و در حال حاضر بیش از هفت عنوان در حوزه شبکه اطلاع رسانی جهانی در سراسر کشور و در حدود بیست و هفت عنوان گروه و کانال در شبکه اجتماعی سعی در رعایت استانداردها و اصول اطلاع رسانی مشغول فعالیت اند. همچنین مسئولین و اعضای انجمن ها و تشکل های عکاسی در سرتاسر کشور سعی هایی در جهت بهبود روابط و عملکرد خود داشتند و در نهایت برخی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعضی زیر نظر وزارت کشور گام هایی را منطبق بر بندهای اساسنامه و موازی با رضایت مندی عکاسان و اعضا برداشتند.
البته که برخی با برنامه هایی درونی و خاموش و برخی بی هیچ حرکت و برنامه ای در طول سال و تنها به صرف یک اوج و هیجان رسانه ای در مقطعی از زمان و برخی دیگر با تعاریفی نو! در نظام برنامه ریزی و اجرا این مسیر را پیمودند.
” پایگاه عکس چیلیک ” (Chiilick.com) با پایان گرفتن سال ۱۳۹۷ حضور خود را در جمع رسانه های الکترونیکی جامعه عکاسی کشور از یکصدوسی وششمین ماه فعالیت گذراند و با وجود انتشار و بازنشر ۱۱۳۴۰ خبر و تولید ۵۱۱۳ خبر در طول سالهای حضور و فعالیت رسانه ای خود، تعداد ۳۱۱ خبر را در ۳۶۵ روز سال گذشته از رویدادهای فرهنگی هنری و جریانات جاری در عکاسی کشور منتشر کرده است.
… و سالی دیگر هم گذشت! تورهای عکاسی این رسانه نیز به شکلی مستقل و ویژه با پذیرش بیش از ۱۱۹۳ تن از علاقه مندان عکاسی در قالب دانشجویان، اساتید، علاقه مندان از سایر استان های کشور در قالب ۱۱۸ عنوان تور عکاسی برنامه ریزی شده و فوق برنامه به مرحله اجرا درآورد که دستاورد تصویری این تورها در نمایشگاه هایی چون: نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک، نمایشگاه گروهی همچو این می، نمایشگاه گروهی سبز سرخ، نمایشگاه گروهی انتهای زمین، نمایشگاه گروهی اهل حرم، نمایشگاه گروهی عکس و اشک، نمایشگاه عکس به وقت صبح، به افق زرد و چندین عنوان نمایشگاه گروهی در حال آماده سازی و سایر جریان های عکاسی کشور نمودی از موفقیت این بخش از فعالیت های این رسانه است.
نگارخانه چیلیک (ChiilickGallery.com) نیز با برگزاری شش عنوان نمایشگاه گروهی تعداد نمایشگاه های عکس خود را به یکصدویازده عنوان نمایشگاه عکس رساند و میزبانی بیش از یک هزار عکاس ایرانی را برعهده داشته است.

سال 1394 هم رسید و پیام های شما...

نسخه جدید رسانه پایگاه عکس چیلیک با طرحی نو با حذف محیط گالری و افزودن خدمات بیشتر بنابر نظرسنجی ها منجر به افزایش رضایت خاطر مخاطبین شده و پذیرای چندصد متقاضی عضویت در شبکه اطلاع رسانی و اشتراک خبری بوده است.
پشتیبانی از ۹ عنوان فراخوان معتبر در جامعه عکاسی از مجموع ۲۸ عنوان فراخوان معتبر تشخیص داده شده که با معرفی دبیر، هیات داوران و بیان شفاف و صریح حقوق مادی شرکت کنندگان و عکاسان راه یافته محیطی معتبر را برای هر چه متعهدتر شدن دبیرخانه مسابقه ها و شرکت کنندگان در قبال هم فراهم آورده است که این آمار نسبت به سال قبل کاهش ۵۷درصدی را حکایت می کند. همچنین شش عنوان مقاله نیز در بخش مقالات در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

پایگاه تخصصی کتاب عکس (KetabeAks.ir) نیز با معرفی و انتشار قریب به یک هزار عنوان اثرتالیف شده با دقیق ترین نوع معرفی کتاب یا نشریه، در حیطه ۵۰ سال اخیر بازار نشر سعی در فراهم آوردن یک بانک اطلاعاتی جامع از تالیفات و نشریات عکاسی و ارایه خدمات در سرتاسر کشور برای خریداران، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان رقم زده است.

آغاز سال ۱۳۹۸ و گذر از سال ۱۳۹۷ با دریافت پیام هایی همراه بود که به نوعی حکایت از قدرشناسی و محبت عکاسانی داشت که نسبت به این رسانه و یا مدیریت این رسانه و همکاران بخش های گوناگون، همواره لطف داشته اند.
با آرزوی رحمت و آرامش برای آنانکه در حوزه هنر عکاسی این کشور به قدر یک « چیلیک » تلاشی نمودند و در حال حاضر روحشان قرین آسمانیان شده است، امیدواریم که سال جاری برای تمامی پیشکسوتان، عکاسان، اعضای هیات علمی، محققین و پژوهشگران، نویسندگان و مترجمین، مدیران و همکاران رسانه های الکترونیکی و نوشتاری، اساتید و دانشجویان به ویژه مشترکین و اعضای این رسانه سالی سرشار از مهربانی های درونی و محبت های بیرونی در عرصه تمامی برنامه ریزی ها و اجراییات عکاسی کشور باشد که ریشه تمامی موفقیت های مانای هنرمندان، مرهون همین نکته ظریف است.

در انتها از تمامی عزیزانی که با پیام هاو تماس های خود، دلیلی بر حضور روح بهار در دو سوی ارتباطات این رسانه با مخاطبین خود شدند سپاسگزاریم:

آلفرد یعقوب زاده، مجید سعیدی، ناهید کیانیان، محمدمهدی رحیمیان، امیر عبدالحسینی، کریم متقی، علی خلیق، حمیده نظری، نوید عزیزی، نسرین ترابی، محمد جعفری، امیرهوشنگ للهی، ندا رهگذر، داود دارم، محمدرضا بهشتی منفرد، خسرو کلانتری، جاسم غضبان پور، جمال صالحی، سیدمحمد موسی زاده، اکبر هاشمی، محمد منصوری، لیلا صادق زاده، احسان نیلی، محمد جباری، نفیسه ملکی، امیرمسعود بزرگیان، علی رضا متقیان، مهدی معصومی گرجی، علی هژبری، داود جلیل نژاد، مهری راست قدم، علی هاشمی، سیامک جعفری، حمیده قاسمی، حمید یوسفی، محمد قدرتی وایقان، محمدرضا زارع، صبرا رئیسی، افشین میرزایی، الوند رضازاده، نسیم طواف زاده، شهرام فرهمندصفت، سیاوش پرتوی، حمید افشار، حامد حسین پور، محسن محمدی، محمد جلالی نیاکان، محمد نوروزی، سیدمحمود ابن الرضا، محمدرضا رحیمی، پری چگینی، مریم صادقی، ابراهیم رفیعی پرکوهی، کامران ذهبی، امیراحسان اسماعیلی، پوریا بروجردی، سیدحسین صبور، احمد نعیمی، امیر مردانی، علی صداقت، مهدیه اسکویی، رضا محمودی، سیدمهدی طباطبایی، محمود معتمدی، همت محمدنژاد، علی اصغر کلایی، ایوب فتاحی، اسدا.. علامی، عرفان یوسفی، مهشید امینی، مهرداد حبیبی، مصطفی دوستی، خشایار فاضل کاشانی، طاهره منصورنزاد، مجید فدایی، مریم قربانی فر، احسان صالحی، جلال میرزایی، الهه رستگاری، مجید رفیعی، تهمینه رحمانی، حامد جعفرنژاد، معصومه اصغری، مرتضی ضیغمی، الهام وزیری، سجاد صادقی آرانی، مهدی گلرخی، ناصر آیینه وند، مسعود احمدزاده، شیدا حیدری، معصومه حضرتی، مریم حسنی، فرهاد زرگریان، شهریار خونساری، سعید مهری، سیدرضا حقی، شفیع مهری، مهدی تقوی، فاطمه میرالی، سپیده رضاخانی، مجتبی محسنی، صادق سوری، خلیل امامی، شیرین شفیعی، شرمین نصیری، مهدی کاظمی خالدی، محمد کیانی، شقایق علیاری، مریم همتی، حمیدرضا مجیدی، عاطفه رستگاری،یحیی محمدی نیا، سیدمصطفی حسینی، علی رضا شیرین فرد، مهدی یوسفی، مجید مرادی، محمدرضا شیخی، ابراهیم باقرلو، اعظم حشمتی، مریم خداوردی، محمدرضا لطفی، اسرافیل صف آرا، محمدعلی مردانیان، اکرم عاشقی، منصوره حجّارمنش، سپیده سیرانی، محمد دکامئی، حامد بروجردی، آزاده مسیح زاده، مریم صالحی، کاوس صادقلو، سعید ثابت قدم مقدم، کرَم میرزاپور، امید حاتمیان، حسین عصاری آرانی، محمدتقی خوش خلق، نیلوفر زارعی، سجاد دلیری، مصطفی وثوق کیا، حسین موقّر، رامین فرزبود، محمد وروانی فراهانی، نیما خالدی کیا، احسان کمالی، حمید ظاهری، مهران غفوریان، شهرام آدشیرین، پریسا طاهری، زهرا دلاوری، سمیه هاشمی، یدا.. عبدی، امیر شهرابی، یاسر خدیشی، احمد یوسفی، علی اکبر آقاجری، مرتضی جعفری، علی کلاهی فرد، …

تلاش ما در نام بردن از اسامی شما خوبان، تمام سعی ما در جبران لطف شما است. امید که پذیرا باشید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
کتاب عکس «وضعیت چهارم» کیارنگ علایی چاپ و منتشر شد
پسین
تسلیت به محضر هنرمند عکاس « مهدی منعم »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست