1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه چیلیک میزبان «‌هشت منظر عاشورا»

نگارخانه چیلیک میزبان «‌هشت منظر عاشورا»

سی‌وهفتمین دوره از سلسله نمایشگاه‌های عکس در نگارخانه چیلیک به نمایش آثار هشت تن از عکاسان استان خراسان رضوی با عنوان «هشت منظر عاشورا» اختصاص یافت.

نگارخانه چیلیک میزبان «‌هشت منظر عاشورا»

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، به همت روابط عمومی نگارخانه چیلیک، این مجموعه عکس هم‌زمان با ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن‌الحجج (ع) در نگارخانه میرک شهر مشهد گشایش یافت و ۳۰ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید با موضوع بزرگداشت این ایام به معرض نمایش عموم علاقه‌مندان درآمد.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب: سیدعلی سیدی، روحالله علیآبادی، حسین کامشاد، علی کریمی رستگار، مرتضی لطفی، قدیر وقاری شورچه، مهدی وقاری شورچه و بیبیمنور پروانهحسینی است.

مجموعه عکس‌های «هشت منظر عاشورا» با نگاهی مستند و بعضاً انتزاعی، با مروری بر شیوه‌های عزاداری مسلمانان در ماه‌های حزن و مصائب اندوه‌بار اهل بیت (ع)، نگاهی از سر دقت و تأمل به رفتارهایی اعتقادی چون آئین علم گردانی، نمایش‌های آئینی و شبیه خوانی، پیاده‌روی و …دارد.

عکاسان این مجموعه با استفاده از تکنیک‌های عکاسی سعی در تقویت مفاهیم و نمود پیام هر عکس به واسطه بهره‌برداری از رنگ‌ها و نشانه‌ها داشته‌اند.

یادآوری می‌شود نگارخانه چیلیک با وجود امکاناتی چون: توضیح نمایشگاه، قاب اول، معرفی هنرمند، شرایط فروش عکس، دفتر نظرسنجی، ارتباط با هنرمند و … تاکنون در میان نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی خود میزبان آثار بیش از چهارصد تن از عکاسان سراسر ایران بوده است.

از جمله عکاسان صاحب اثر در دوره‌های پیشین نگارخانه می‌توان به امیرعلی جوادیان، ساسان مویدی، اباصلت بیات، حسین بهرامی، کوروش امام، حسن ملکی، بهنام صدیقی، بهزاد فیروزی، آرزو عمیدی، منصوره معتمدی و … اشاره کرد.

علاقه‌مندان به دیدار از مجموعه عکس «هشت منظر عاشورا» می‌توانند به پایگاه نگارخانه چیلیک مراجعه کنند و تا تاریخ ۲۵ اسفندماه جاری در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش بایگانی، بیننده مجموعه آثار عکاسان این نگارخانه باشند.

نگارخانه چیلیک در دوره آینده خود و در آخرین نمایشگاه سال ۱۳۸۸، میزبان مجموعه عکس‌های سعید محمودی ازناوه از صحن و آستان حریم مصفای علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) با عنوان «در این قطعه از بهشت» خواهد بود.

عکس‌های «‌هشت منظر عاشورا» را اینجا ببینید!

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست