1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه چیلیک میزبان « هشت منظر عاشورا »

نگارخانه چیلیک میزبان « هشت منظر عاشورا »

سی و هفتمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک به نمایش آثار هشت تن از عکاسان استان خراسان رضوی با عنوان " هشت منظر عاشورا " اختصاص یافت.
این مجموعه عکس روز گذشته همزمان با ایام رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و حضرت ثامن الحجج علیهم السلام در نگارخانه میرک شهر مشهد گشایش یافت و ۳۰ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید با موضوع بزرگداشت این ایام به معرض نمایش عموم علاقمندان درآمد.

نگارخانه چیلیک میزبان « هشت منظر عاشورا »

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب: سیدعلی سیدی، روحالله علیآبادی، حسین کامشاد، علی کریمی رستگار، مرتضی لطفی، قدیر وقاری شورچه، مهدی وقاری شورچه و بیبیمنور پروانهحسینی می باشد.

مجموعه عکس های " هشت منظر عاشورا " با نگاهی مستند و بعضا انتزاعی مروری دارد بر شیوه های عزاداری مسلمانان در ماه های حزن و مصائب اندوه بار اهل بیت علیهم السلام. نگاهی از سر دقت و تامل به رفتارهایی اعتقادی چون: آیین علم گردانی، نمایش های آیینی و شبیه خوانی، پیاده روی و …
عکاسان این مجموعه با استفاده از تکنیک های عکاسی سعی در تقویت مفاهیم و نمود پیام هر عکس به واسطه بهره برداری از رنگ ها و نشانه ها داشته اند.

لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک با وجود امکاناتی چون: توضیح نمایشگاه، قاب اول، معرفی هنرمند، شرایط فروش عکس، دفتر نظرسنجی، ارتباط با هنرمند و … تاکنون در میان نمایشگاه های انفرادی و گروهی خود میزبان آثار بیش از چهارصد تن از عکاسان سراسر ایران بوده است.

از جمله عکاسان صاحب اثر در دوره های پیشین نگارخانه می توان به: امیرعلی جوادیان، ساسان مویدی، حسین بهرامی، کوروش امام، حسن ملکی، بهنام صدیقی، بهزاد فیروزی، منصوره معتمدی و … اشاره کرد.

علاقمندان به دیدار از مجموعه عکس " هشت منظر عاشورا " می توانند به نشانی:  www.photochiilick.com مراجعه نمایند و تا تاریخ ۲۵ اسفندماه جاری در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش بایگانی، بیننده مجموعه آثار عکاسان این نگارخانه باشند.

نگارخانه چیلیک در دوره ی آینده خود، میزبان مجموعه عکس های نمایشگاه گروهی جوانان عکاس شهر بابل به مناسبت نوروز باستانی با عنوان " پلک زدن میان ماهی ها " خواهد بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست