1. خانه
  2. اخبار
  3. پژوهش نیاز اولیه اقتصاد هنر و برگزاری اکسپوها است

پژوهش نیاز اولیه اقتصاد هنر و برگزاری اکسپوها است

مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه های سازمان های فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بهبود وضعیت اقتصاد هنر و برگزاری اکسپوها نیازمند انجام پژوهش وتدابیر کارشناسان در این حوزه است.
 

به گزارش روز شنبه خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، از نشست خبری همایش اقتصاد هنرهای تجسمی که صبح امروز در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد مجتبی آقایی با اشاره به فعالیت های پر حجم هنرهای تجسمی در دوران انقلاب، فقدان پرداخت به پژوهش در این حوزه را یکی از مشکلات اساسی هنرهای تجسمی بیان کرد و افزود: نبود راهکارهای پژوهشی و عملی جهت استفاده بهینه از نیروهای هنرهای تجسمی سبب تولید انبوه محصولات در این حوزه و فقدان اقتصاد درست شده است.
وی افزود: بسیاری از ارگان ها جهت برطرف کردن این معضل و به دلیل برگزاری بازار کریستی دبی، دست به برگزاری اکسپوهای مختلف زده اند و اگر حاصل اکسپوها را بررسی کنیم می بینیم آمار فروش آنها جدی نیست.
آقایی اکسپوی عکس صبا را یکی از ناموفق ترین اکسپوها دانست و خاطرنشان کرد: تا هنگامی که از تدبیر و پژوهش و تجربیات کارشناسان این حوزه درخصوص برگزاری اکسپوها استفاه نشود برگزاری این نمایشگاه ها حاصلی در بر نخواهد داشت.
دبیر همایش اقتصاد هنرهای تجسمی تاکید کرد: بهبود شرایط اقتصاد هنرهای تجسمی قبل از آنکه به برگزاری اکسپوهای متعدد نیاز داشته باشد به بررسی دقیق و ارایه راهکارهای مناسب در این خصوص نیاز دارد.
آقایی در ادامه نگاه این همایش به مقوله اقتصاد هنرهای تجسمی را نگاهی کاملا کاربردی بیان کرد و افزود: با دعوت از پژوهشگران موفق در این حوزه و ارایه مقالات قصد داریم ارکانی را که در بحث تولید و مصرف هنرهای تجسمی جایگاهی دارند را مطرح کنیم و امیدواریم حاصل این همایش بتواند به برگزاری هر چه بهتر اکسپوها و بازارچه های فروش کمک کند.
وی در ادامه از حمایت سازمان های فرهنگی هنری شهرداری تهران از پژوهشگران علاقه مند به فعالیت در این حوزه خبرداد. آقایی درخصوص مخاطبان این همایش گفت: جامعه مخاطب ما را در درجه اول هنرمندان هنرهای تجسمی در بر می گیرد. سپس پژوهشگران و دانشجویان و بعد از آنها سازمان ها و ارگان ها هستند.
مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر دولت نگاه جدی به هنرهای تجسمی داشته باشد می تواند اقتصاد این حوزه بخش جدی از اقتصاد کشور را تامین کند.
آقایی این همایش را آغازی جهت برنامه ریزی برای برگزاری اکسپوهای بیان کرد و در ادامه از برگزاری اکسپو بزرگ سال تهران، اکسپو هنر دینی و اکسپوهای موضوعی خبرداد.
حسین نوری نیا، مدیر گروه پژوهش، پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی گفت: با آنکه در قسمتی از قانون آمده که سازمان ها می توانند بخشی از بودجه عمرانی خود را صرف خرید آثار هنری کنند ولی متاسفانه این کار انجام نمی شود و اقتصاد هنر از مشکلات فراوانی برخوردار است.
وی در ادامه از اعلام فراخوان عمومی و اختصاصی برای ارگان ها و دانشگاه ها خبرداد و افزود: در این همایش سه سخنران ویژه داریم و علاوه بر آن در پایان هر روز دو نشست تخصصی خواهیم داشت.
به گزارش ایسکانیوز معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی همایش و نشست‌های علمی تخصصی اقتصاد هنرهای تجسمی؛ چالش‌ها و راهبردها را برگزار می‌کند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست