1. خانه
  2. اخبار
  3. هنر عکاسی نیاز به آموزش و تبلیغ دارد

هنر عکاسی نیاز به آموزش و تبلیغ دارد

هنر عکاسی نیاز به آموزش و تبلیغ دارد و عکس زیبا حاصل مهندسی ذهن و جسم و نگرش ساخت مند به پدیده های مختلف است.
 

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" دکتر خلیل علی محمدزاده معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در اختتامیه دومین نمایشگاه و جشنواره عکس دانشجویی واحد علوم و تحقیقات ضمن تشکر از دانشجویانی که هنر خود را در معرض نگاه و نقد و بررسی دیگران قرار می دهند، خاطرنشان ساخت: عکس خوب و مؤثر مبتنی بر هوشیاری، تیزبینی و تجربه است.
وی برگزاری جشنواره های عکس در محیط­های دانشگاهی را گامی در جهت پیشرفت وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عکاسی کشور خواند و اظهار داشت: از رهگذر نمایشگاه های دانشگاهی باید با عکاسان حرفه ای، رسانه­ای و هنری نیز ارتباط مطلوب برقرار شود.
معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نقش عکس در تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جوامع را حائز اهمیت خواند و افزود: گاهی با یک عکس مناسب جریانی شگرف و تأثیرگذار شکل می گیرد.
در این مراسم با نمایش عکسی تاریخی از مراسم بیعت همافران با امام خمینی(ره) در سال ۵۶ از عکاس متعهد انقلاب و جنگ، حسین پرتوی که هم اکنون در بستر بیماری است، تجلیل و برای سلامتی وی دعا شد.
لازم به یادآوری ست که در دومین نمایشگاه عکس واحد علوم و تحقیقات از ۷۸۰ اثر ارسالی به دبیرخانه نمایشگاه، ۵۷ اثر جهت چاپ در ویژه نامه جشنواره انتخاب شد.
۶۰ درصد عکس های این نمایشگاه توسط دانشجویان کارشناسی و ۴۰ درصد دیگر توسط دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد تهیه شده بود.
۵۰ درصد عکس ها را دانشجویان رشته های فنی و مهندسی و ۵۰ درصد بقیه را سایر دانشجویان دانشگاه ارائه نموده بودند.
دانشجویان برگزیده نمایشگاه عکس از جمله افسانه محمدپور، سیاوش صمیمی فرد، محمدعلی پاینده، محمدرضا خاکی، حسین تبانی، بابک بزاز، مریم همه کسی، مهرداد موحدی، مینو حسنی اصفهانی، سیدعلیرضا پورافضل، سجاد کریمی، ابراهیم کمانگری، علیرضا هاشمی، احسان کریم­پور، جواد رزمی، معصومه صفایی، ثمینه طهوری، نیوشا آرانی، شاهین ورشوساز، علیرضا آزادکیا، سیاوش جهان­بینی، محمدرضا محمدی، جلال پناهی، شروین منصوری گیلانی و زهرا سادات بهفر در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست