1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب «عکاسی/جنگ» چاپ و منتشر شد

کتاب «عکاسی/جنگ» چاپ و منتشر شد

کتاب «عکاسی/جنگ» (تصاویر درگیری های مسلحانه و پیامدهای آن ها) اثر «آن ویلکس تاکر»، «ویل مایکلز» و «ناتالی زلت» با ترجمه نگین شیدوش چاپ و منتشر شد و جهت معرفی در #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران در اختیار #سایت_کتاب_عکس قرار گرفت.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در بخش پیشگفتار ابتدای کتاب «عکاسی/جنگ» متنی از «گری تینترو» مدیر موزه‌ی هنرهای زیبای هیوستن آمده و در بخش درآمد کتاب به یادداشت «آن ویلکس تاکر/ Wilkes Tucker Anne» پرداخته شده است.

کتاب «عکاسی/جنگ» چاپ و منتشر شد
کتاب در ادامه به «عکاسان جنگ؛ گونه‌ای خاص؟» به قلم «هیلاری رابرتس» اشاره داشته و در نهایت به بخش های فهرست‌بندی شده کتاب رسیده است.
کتاب «عکاسی/جنگ» بر اساس این فهرست بخش‌بندی شده است:
بخش اول: پوشش رسانه‌ای و انتشار تصاویر، ظهور جنگ، جذب نیرو و اعزام سربازان، آموزش، «واقعیت وحشتناک» اولین جنگ های اتاق نشیمن
بخش دوم: زندگی روزمره، شناسایی، مقاومت و خرابکاری، گشت‌زنی و جابه‌جایی نیروها، دوره‌ی انتظار، عکس‌های یادگاری آلمانی‌ها از جنگ جهانی اول: تصاویر شخصی، دلالت‌های سیاسی
بخش سوم: نبرد، نجات، پیامدها، اعدام‌ها، ایوو جیما، نگاهی به تصاویر درگیری‌های مسلحانه: مصاحبه با هیلاری رابرتس و جفری هانت
بخش چهارم: اوقات فراغت، پشتیبانی، اسرای جنگی و بازجویی‌ها، پزشکی، ایمان
بخش پنجم: پرتره‌های جنگ از دید یک عکاس؛ ویل مایکلز، عکس_مقاله‌ها، غیرنظامیان، پناهندگان، کودکان، عکاسی سربازان؛ به تصویر کشیدن جنگ در عراق، لیام کندی
بخش ششم: پایان جنگ، یادبودها، یادمان‌ها.

“بسیاری از عکس های این مجموعه این ویژگی بارز را دارند که در حافظه ی جمعی شهروندان سراسر جهان ریشه دوانده اند. مردم احتمالاً نام إدی آدامز را به یاد نمی آورند؛ اما همین که کسی دستش را صاف به سمت جلو نگه دارد و انگشتانش را به شکل اسلحه بگیرد، تصویری ذهنی از عکس مشهور آدامز، فرماندهی پلیس نگوین نگوک لوان در حال کشتن مامور ویتگنگ، نگوین وان لم (۱ فوریه‌ی ۱۹۶۸) برایشان تداعی می شود.
کندوکاوهای میان رشته ای بیشتری نیاز است تا پیچیدگی هایی که عکس های جنگ از دل آنها بر می آیند سنجیده شود. این پروژه سکوی پرتابی است که میتواند آغاز گر پژوهش های دیگر باشد.”

کتاب «عکاسی/جنگ» (تصاویر درگیری های مسلحانه و پیامدهای آن ها) اثر «آن ویلکس تاکر»، «ویل مایکلز» و «ناتالی زلت» با ترجمه: نگین شیدوش و عباس نوری، پیرامون موضوع: عکاسی/Photography، عکاسی جنگ/ War Photography، قرن ۲۰ و ۲۱ میلادی/ ۲۰th and 21stCenturies، به کوشش و نظارت: فرهاد سلیمانی و مجتبی کوچکی، ویراستار: نگین شیدوش، مدیر پروژه: مجتبی کوچکی، مدیر تولید: محسن فلاحی، نمونه خوانی و اصلاح رسم‌الخط ناشر: شبنم هیهات، گرافیک» ثریا علی‌جان‌زاده، در قالب ۷۳۱صفحه/ سیاه سفید/ با کاغذ سبک(بالک)، چاپ نخست/ لیتوگرافی، چاپ و صحافی: کامیاب، سال چاپ: ۱۳۴۲/ طراح جلد: پرویز بیانی، رتوش و پردازش عکس‌ها: ثریا جان علی زاده، نوع جلد: شومیز/ نوبت چاپ: نخست/ تابستان ۱۴۰۲/ شمارگان ۵۰۰ نسخه/ نشر: انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس/ شماره شابک: ۹۷۸۶۲۲۹۸۳۹۵۴۶/کتاب شناسی ملی: ۹۱۴۹۶۴۵/ رده‌بندی کنگره: TR820.20 و رده‌بندی دیویی: ۷۹۹.۹۲/ در قطع رقعی(۱۴.۵ در ۲۱.۵س.م) با قیمت ۵۵۰۰۰۰ تومان معادل پنج میلیون و پانصد هزار تومان(امکان تهیه رایگان از طریق کدلینک) عرضه شده است.

در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب «عکاسی/جنگ» به سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه سالانه تبادل عکس «فاین آرت» گشایش یافت
پسین
در چنین روزی عکس اعتراضی خودسوزی راهب بودایی به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست