1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب «عکاسی معاصر و نظریه» چاپ و منتشر شد

کتاب «عکاسی معاصر و نظریه» چاپ و منتشر شد

کتاب «مفاهیم و مباحث بنیادین عکاسی معاصر و نظریه» سالی میلر با ترجمه مهدی مقیم نژاد چاپ و منتشر شد و با معرفی در پایگاه عکس چیلیک و سایت کتاب عکس در فهرست بانک تالیفات عکاسی ایران قرار گرفت.
کتاب «مفاهیم و مباحث بنیادین عکاسی معاصر و نظریه» با مقدمه مترجم آغاز شده و به مقدمه نویسنتده رسیده و در ادامه در پنج بخش: عکاسی و هویت، عکاسی، منظره و مکان، عکاسی، اجرا و سیاست بازنمایی، عکاسی و روان‌کاوی و عکاسی و رویداد کتاب را جمع کرده و سرانجام کتاب به یادداشت‌ها، منابع و نمایه رسیده است. 

در بخش فهرست نیز ضمن اشاره به بخش‌ها، به این عناوین پرداخته شده است: پرتره‌های محترمانه و سرکوبگر/ پرتره بی‌حالت و ثبت صمیمی/ پرتره و خود معاصر/ سیاست مکان/ نامکان و زمین‌شناسی‌های جدید/ ویرانه‌ها و آنتروپوسین/ جنسیت و سلفی/ نژاد، تاریخ و زمان/ اجراگری و ناتوانی/ روان‌کاوی، بازنمایی و میل/ روان‌کاوی، امر نمایشی و نگاه خیره/ سیاست لذت/ عکاسی، حافظه و تاریخ/ پسافتوژورنالیسم و تصاویر معاصر درباره‌ی نزاع/ عکاسی، هم‌دلی و مسئولیت‌پذیری

کتاب «عکاسی معاصر و نظریه» سیدمهدی مقیم نژاد چاپ و منتشر شد

در یادداشت پشت جلد کتاب «مفاهیم و مباحث بنیادین عکاسی معاصر و نظریه» آمده است:
خلق رابطه ای معنادار و دوسویه میان عکاسی معاصر و نظریه اصلی ترین مبناس کتاب عکاسی معاصر و نظریه: مباحث و مفاهیم بنیادین است. سالی میلر، استاد رشته عکاسی و مطالعات انتقادی دانشگاه برایتون تلاش کرده تا پژوهشی روش‌مند این ایده را به انجام برساند. او در این کتاب یا از طریق تامل در تجربیات عکاسانه پرسش هایی را برمی کشد و در اشاراتی نظریه بدان بسط و عمق می بخشد، و یا تعمیم‌یافتگی مفاهیم و مباحث نظری را در دل تجربیات عکاسانه می جوید. در هر دو صورت، آمد و شد مداوم نویسنده میان گستره های تصویر و اندیشه، آشکارا از منظری میان‌رشته‌ای و با تکیه بر نمونه‌های عملی است و نه صرفا مباحثی انتزاعی.
میلر در هر یک از پنج بخش این کتاب به بنیادین‌ترین مفاهیم و مباحثی پرداخته که به هویت انسان معاصر گره خورده اند. با این همه، نگاه متکثر او نه به گرایش های نظری خاصی در حوزه علوم انسانی محدود مانده و نه به تجربیات ژانری معیّنی در عکاسی. اولویت و پیش‌فرض نظری نویسنده را می‌توان «رویکرد انتقادی به نئولیبرالیسم» دانست و رویکرد تصویری‌اش را «عکاسی مفهومی و ایده محور».

کتاب «مفاهیم و مباحث بنیادین عکاسی معاصر و نظریه» سالی میلر/Miller Sally با ترجمه: مهدی مقیم نژاد در قالب ۳۶۹صفحه مصوّر(تحریر/ رنگی/عکس‌دار)، ویراستار: کیمیا نیک پور، مدیر هنری: سعید فروتن،همکاران آماده‌سازی: ناهید شادیده و سارا علاالدینی، ناظر فنی چاپ: یوسف امیرکیان، در قطع وزیری(۱۷س.م در ۲۳س.م)، در موضوع: عکاسی/Photography، جنبه‌های روان‌شناسی/ Psychological aspects، جنبه‌های اجتماعی/Social aspects، در نوبت نخست چاپ در زمستان ۱۴۰۱، شماره شابک: ۹۷۸۶۲۲۷۸۵۸۳۶۵ و کتاب شناسی ملی: ۸۹۲۳۵۴۸ و رده‌بندی کنگره: TR183 و رده‌بندی دیویی: ۷۷۰، در شمارگان: ۷۰۰ نسخه، لیتوگرافی: باختر، چاپ: نقش ایران، نشر گیلگمش، با قیمت ۱۹۵هزارتومان جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب «مفاهیم و مباحث بنیادین عکاسی معاصر و نظریه» به سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نشریه الکترونیکی چشمک با موضوع «طبیعت بی جان» منتشر شد
پسین
نمایشگاه عکس حیات وحش «صابر سلیمی» در جلفا

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست