1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب « عکاسی و نظریه » دکتر مقیم نژاد منتشر شد

کتاب « عکاسی و نظریه » دکتر مقیم نژاد منتشر شد

کتاب « عکاسی و نظریه »(Photography and Theory)  به همراه تجزیه و تحلیل و نقد آثار رابرت فرانک و سیندی شرمن، به قلم دکتر سیدمهدی مقیم نژاد منتشر شد.

کتاب « عکاسی و نظریه » با قلم دکتر مهدی مقیم نژاد، عکاس، مدرس، منتقد، محقق و پژوهشگر حوزه عکاسی به دفتر رسانۀ ” پایگاه عکس چیلیک ” (Chiilick.com) رسید و پس از معرفی در ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” در دسترس همگان قرار گرفت.
در ابتدای کتاب و در بخشی متن مربوط به مقدمۀ نویسنده می خوانیم:
…این کتاب تلاش دارد ابتدا در سطح نظری، از نگاه ساختارگرایانه، طبیعت عکس به مثابۀ نشانۀ تصویری، مقتضیات زبان شناسانۀ عکاسی، و مولفه های ساختاری درونی رسانۀ عکاسی را تحلیل کند و این نکته ذرا معلوم دارد که تصویر عکاسی در ذات خود واجد چه ماهیت نشانه شناختی و مولفه های ساختاری خودبسنده ای است…

کتاب « عکاسی و نظریه » دکتر مقیم نژاد منتشر شد

نویسنده در پایان مقدمه با برشمردن نکاتی برای مخاطب و خواننده کتاب، سعی کرده را درک و تحلیل مطالب را برای او تسهیل نماید و مقدمه را به تاریخ خردادماه ۱۳۸۹، تهران امضا کرده است.

در کتاب حاضر، پیش از مقدمه نویسنده، فهرست عناوین، جداول و تصاویر آمده و در ادامه، کتاب در قالب سه بخش: عکاسی و ساختارگرایی، عکاسی و پساساختارگرایی و ارزیابی و نتیجه گیری مطالب به فصل هایی چون: ساختارگرایی، نشانه شناسی ساختارگرا، مفاهیم، وتعاریف، تحلیل نشانه شناختی عکاسی، تحلیل زبان شناسی عکاسی، تحلیل ساختارگرایانۀ عکاسی، ساختارگرایی و تاریخ عکاسی، تجزیه و تحلیل آثار رابرت فرانک، پساساختارگرایی، نشانه شناسی پساساختارگرا، تعاریف، و مفاهیم تحلیل پساساختارگرایانۀ عکاسی، تجزیه و تحلیل و نقد آثار سیندی شرمن، بررسی تطبیقی نظریه های ساختارگرایی و پساساختارگرایی در نقدعکس پرداخته است.

انجام کتاب نیز با فهرست منابع فارسی و انگلیسی، مقالات، پایان نامه ها و منابع اینترنتی در نهایت به نمایه منجر شده است.

مهدی مقیم نژاد متولد سال ۱۳۵۵ از شهرستان بابل و دارای مدرک دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر تهران در سال ۱۳۸۹ است و در حال حاضر به تالیف، ترجمه و تدریس مشغول است.

با ترجمه مقیم نژاد، پیش‌تر کتاب‌ «نشانه شناسی عکاسی در جستجوی نمایه» نوشته گوران سونسون، به چاپ رسیده است.

کتاب « عکاسی و نظریه » اثر سیدمهدی مقیم نژاد در قطع رقعی با طراحی جلد “ابراهیم کاشانی ” با جلدی مقاوم(سخت) به زبان پارسی در نشر سوره مهر به شماره شابک:۱-۷۰۵-۱۷۵-۶۰۰-۹۷۸ در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و در قالب ۴۹۴ صفحه به شکل عکس دار(۱۰۴ عکس وتصویر)، با کاغذ تحریر و چاپ سیاه سفید و قیمتی برابر با: ۱۹۹۰۰۰ ریال (نوزده هزار و نهصد تومان) به چاپ رسیده و در فهرست مجموعه کتاب های ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” به ثبت رسیده است.

علاقمندان به مشاهده و تهیه تالیفات عکاسی معرفی شده در ” پایگاه تخصصی کتاب عکس “(ketabeAks.ir) می توانند جهت مشاهده فهرست عناوین کتاب ها و نشریه های موجود در این پایگاه، از بخش نمایشگاهی این طرح واقع در دفتر مرکزی ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران، دیدار و سایر نیازهای خود را در حوزه کتاب ها و نشریات عکاسی از طریق سفارش به این پایگاه، مطرح و در اسرع زمان و با برخورداری از شرایط ویژه کتاب مورد نظر خود را دریافت نمایند.
سایر متقاضیان شهرستان نیز جهت تهیه این کتاب درخواست خود را ” ایـنجـا “ مطرح کرده و یا با شماره های: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس حاصل نمایند.

پیشین
فراخوان سومین سوگواره ملی عکس « قاب خالی خورشید »
پسین
نمایشگاه گروهی « اهل حرم » در نگارخانه آفتاب خوانسار

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست