1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب «طبیعت، بقا و عکاسی» چاپ و منتشر شد

کتاب «طبیعت، بقا و عکاسی» چاپ و منتشر شد

کتاب «طبیعت، بقا و عکاسی» به قلم سیدعلی طباطبایی نظری به عنوان تازه ترین تالیف در «بانک تالیفات عکاسی ایران» چاپ و در «سایت کتاب عکس/KetabeAks.ir» معرفی شد.
به گزارش دفتر رسانه «پایگاه عکس چیلیک» کتاب «طبیعت، بقا و عکاسی» از سوی مجموعه فرهنگی دانش عکاسی منتشر شده و در ابتدای کتاب به توصیه مهندس عبدالحسین متفقهی اشاره کرده: «شاید عکاسی و تصویربرداری از حیوانات یکی از شاخه های سخت و پرخطر در هنرهای بصری باشد. اما در صورتیکه مهارت های لازم را فرا گرفته باشید، این هنر به یک لذت توام با ایمنی تبدیل خواهد شد که نویسنده به خوبی آن را در این کتاب شرح داده است. امیدوارم با شناخت دقیق این مهارت که در تصویربرداری از حیات وحش که ما آن را «هنر میدانی» می نامیم بتوانید لذت تماشای حیات وحش از نزدیک را تجربه کنید».

طراح کتاب آموزشی «طبیعت، بقا و عکاسی» در ادامه به زندگینامه و سوابق عکاسی سیدعلی طباطبایی نظری پرداخته و سپس به مقدمه «جان وایزمن، نویسنده کتاب Survival Handbook» رسیده که: کتاب شما فراتر از دانستن نحوه استفاده از دوربین است، این کتاب به موفعیت ها و مهارت های خاص برای عکاسی در فضای باز می پردازد و اطلاعات حیاتی را برای اطمینان از عکاسی دقیق با ابزار مجهز به نحوه صحیح و اداره کردن آنها در موقعیت های مختلف فراهم می کند. یک عکاس موفق طبیعت، نه تنها به تجهیزات مناسب احتیاج دارد بلکه باید بداند که چگونه از تجهیزات خود در برابر آب و هوا و سایش محافظت کند. همچنین اطلاعات مربوط به ردیابی و نزدیک شدن به حیوانات وحشی و همچنین بحث در مورد پرده ها و استتارها را باید بداند.
کتاب «طبیعت، بقا و عکاسی» در دو بخش مستقل به طرح موضوع و بحث پیرامون آن ها پرداخته است: فصل نخست: تاریخچه عکاسی و طرز عملکرد دوربین و لنزها و فصل دوم: مهارت های لازم برای زندگی در طبیعت.

کتاب آموزشی «طبیعت، بقا و عکاسی» دستاورد سیدعلی طباطبایی نظری است که در طی سال ۱۳۹۹ در قالب ۳۰۴ صفحه بر کاغذ تحریر و چاپ سیاه و سفید با عکس های آموزشی رنگی در انتشارات لوح محفوظ به چاپ رسیده است.
کتاب آموزشی «طبیعت، بقا و عکاسی» در قالب دو فصل فنی عکاسی و عکاسی در سفر به شماره شابک: ۱-۳۸-۶۳۳۰-۶۲۲-۹۷۸ در قطع جیبی، چاپ، لیتوگرافی: اطلس نوین، چاپ: شمسه خوش نگار، نوبت چاپ: نخست در سال ۱۴۰۰ با وسراستاری فنی: مصطفی احمد آخوندی، با شماره کتابخانه ملی ۷۵۳۹۲۴۲ در موضوع بندی عکاسی در طبیعت و بقا در شرایط اضطراری در شمارگان: ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۷۵۰۰۰/هفتاد و پنج هزارتومان ارایه و در « پایگاه تخصصی کتاب عکس » عرضه شده است.

در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب آموزشی «طبیعت، بقا و عکاسی» به سایت کتاب عکس مراجعه و یا «ایـنـجـا» کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
فراخوان چهارمین سوگواره ملی عکس عاشورایی اربعین
پسین
نمایشگاه عکس دو تن از بانوان عکاس با عنوان «حماسه دفاع»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست