1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس «دیوارها سخن می‌گویند» امرالله فرهادی چاپ و منتشر شد

کتاب عکس «دیوارها سخن می‌گویند» امرالله فرهادی چاپ و منتشر شد

کتاب عکس «دیوارها سخن می‌گویند» امرالله فرهادی با تصاویری از دیوارنوشته های روزهای انقلاب۵۷ چاپ و منتشر شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، ابتدای کتاب گزیده‌ی عکس‌های امراله فرهادی آردکپان از دیوار نوشته های انقلاب در تهران، ۱۳۵۷-۱۳۵۸ با یادداشت‌هایی از سوی یونس شکرخواه، یوریک کریم مسیحی و مجید عباسی همراه است و سپس امراله فرهادی با نمایش عکسی و گاه چند قطعه عکس از روزهای انقلاب ایران چند سطری اطلاعات نوشتاری به مخاطب ارایه می دهد.
کتاب عکس «دیوارها سخن می‌گویند» اگر چه عکس محور است و به صورت مستند به تاریخ روزهای انقلاب اسلامی مردم ایران در دهه پنجاه پرداخته است؛ با این وجود یک آلبوم کاملا مدوّن و تعریف شده از نمادها و نشانه های حاکم بر فضای شهری و احوال شهروندان در زمان وقوع این رویداد را حکایت می کند.
به طور مثال عکاس در بخشی از کتاب و در کنار ارایه چند فریم عکس سیاه سفید از صورت خیابان ها و تجمع جمعی از اهالی به تظاهرات آمده و پلاکاردهای حمل شعار آورده است: «آن زمان کلاس هایم در دانشکده تقریبا تمام شده بود.
شاغل بودم و گاهی به دانشکده سر می زدم. فقط باید پروژه دیپلم‌ام را ارایه می‌دادم از آنجا که سالها با دوربین زندگی کرده بودم، همیشه همراهم بود و از تظاهرات و شعارها و اتفاقات آن روزها عکس می گرفتم».

آغاز کتاب با قلم صاحبان نظر و تجربه روزهای انقلاب همراه شده که هر یک در یادداشتی مستقل به محتوای کتاب پرداخته است. یونس شکرخواه، عضو هیات علمی دانشگاه تهران با متن «این لابراتوار نباید خلوت و ساکت باشد»، یوریک کریم مسیحی در متنی با عنوان «همه بودند، همه شدند» و مجید عباسی با متن «دیوارها سخن می‌گویند» نظر و توجه خواننده و مخاطب کتاب را در لابلای عکس و متن ها به نکات بسیار دقیقی سوق داده اند.

در یادداشت پشت جلد توسط عکاس کتاب می‌خوانیم:
آغاز پروژه‌ی «دیوارنوشته های انقلاب» زمانی بود که به طور پراکنده تظاهراتی در گوشه کنار شهر صورت می گرفت و مردم هم در جاهای امن‌تر دور از چشم نیروهای امنیتی بر در و دیوار می نوشتند…
به دانشکده درخواست رسمی دادم که برای پایان نامه‌ام روی این پروژه کار کنم. نام پروژه شد «دیوار نوشته‌های انقلاب».

کتاب عکس «دیوارها سخن می‌گویند» یک اثر ۱۴۲ صفحه‌ای در قالب وزیری است که اسکن و ویرایش فایل عکس‌ها توسط آراد فرهادی آرادکپان، مدیریت رنگ و تولید: مسعود نجات، صفحه آرایی: دامون خانجانزاده در موسسه چاپ و نشر نظر با شابک:۰-۱-۹۷۷۸۲-۶۲۲-۹۷۸ و شمارگان ۱۰۰۰نسخه در بهار ۱۴۰۰ در انتشارات نشان نوشت منتشر و با قیمت ۱۳۵۰۰۰تومان (یکصدوسی وپنج هزار تومان) در اختیار #سایت_کتاب_عکس به عنوان #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران قرار گرفت.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
یادداشت؛ سعید فلاح فر: « واقعی تر از واقعیت »
پسین
پخش مستند «محمد گل‌جامجو» با عنوان «جام عکاسی» از شبکه مستند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست