1. خانه
  2. اخبار
  3. کشف گور جمعی در دیالی عراق+عکس

کشف گور جمعی در دیالی عراق+عکس

این نیروها جمعه (۲۲ بهمن) پس از دریافت اطلاعات از یکی از شهروندان مبنی بر وجود یک گور جمعی در منطقه بهروز استان دیالی در ۶۵ کیلومتری شمال شرق بغداد راهی این منطقه شدند و اجساد بیش از ۱۵۰ نفر را کشف کردند.

نیروهای امنیتی عراق از کشف بیش از ۱۵۰ جسد در یک گور جمعی در استان دیالی واقع در شمال شرق این کشور خبر داده‌‌اند.

به گزارش پرس تی وی ، این نیروها جمعه (۲۲ بهمن) پس از دریافت اطلاعات از یکی از شهروندان مبنی بر وجود یک گور جمعی در منطقه بهروز استان دیالی در ۶۵ کیلومتری شمال شرق بغداد راهی این منطقه شدند و اجساد بیش از ۱۵۰ نفر را کشف کردند.

یکی از مقامات وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرده است، به نظر می‌رسد، اجساد کشف شده در این گور جمعی که از دوران تهاجم نظامی امریکا در این کشور به جامانده است، مدت‌زمان زیادی می­گذرد.

گفتنی است، عملیات کشف و استخراج اجساد این گور جمعی آغاز شده است و نخستین گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشتر اجساد متعلق به اتباع شیعه و کرد عراقی است.

امریکا و متحدان غربی­اش در سال ۲۰۰۳ میلادی با ادعای وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق، به این کشور حمله کردند و بعد از سرنگونی رژیم صدام حسین، دیکتاتور رژیم بعث، به حضور نظامی در این کشور ادامه دادند.

این در حالی است که نیروهای امریکایی با وجود گذشت سال‌ها از جنگ عراق، هیچ گونه سلاح کشتار جمعی در این کشور پیدا نکرده‌اند.

با وجود اعلام ارتش امریکا در آگوست ۲۰۱۰ میلادی مبنی بر پایان یافتن عملیات نظامی این کشور در عراق، همچنان ۵۰ هزار نیروی نظامی امریکا به بهانه آن‌چه آموزش نیروهای امنیتی عراق عنوان شده است، در پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق باقی مانده‌اند.

قرار است، نیروهای نظامی امریکا تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی به طور کامل از عراق خارج شوند.

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران سیاسی موج جدید درگیری‌ و ناآرامی‌‌های عراق را نوعی سیاست راهبردی واشنگتن برای ناامن جلوه دادن این کشور و دستیابی به بهانه برای تداوم حضور نظامی امریکا در عراق می‌دانند.

گزارش مؤسسه امریکایی طرح‌های سانسور شده که مسئولیت تحقیق و بررسی مسائل اجتماعی عنوان نشده در جامعه امریکا را بر عهده دارد، بیانگر آن است که بیش از یک میلیون عراقی از آغاز جنگ عراق کشته شده­اند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست