1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارشی از نمایشگاه هوربست/ کشف رازهای مردم دنیا در قاب عکس اتریشی

گزارشی از نمایشگاه هوربست/ کشف رازهای مردم دنیا در قاب عکس اتریشی

 
 
نمایشگاه عکس های کورت هوربسـت عکاس سـرشناس اتریـشی با حضـور سفیر جمـهوری اتریش دکترتوماس م.بوکسباوم در گالری شیرین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آثار کورت هوربست هنر مند اتریشی برای اولین بار در گالری شیرین  با همکاری انجمن فرهنگی اتریش در معرض دید عموم قرار گرفته است. در این نمایشگاه ۲۲ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی پرتره از کورت هوربست ارائه شده است. این پرتره ها حاصل سفرهایی است که عکاس به اتریش،بنگلادش و اکوادور داشته است. کورت هوربست آثاربه نمایش در آمده اش در گالری شیرین  را به پرتره هایی منتخب از پنج سال کار که ماحصل تلاش او از سال  2005 تا ۲۰۱۰ می باشد تقسیم می کند.

هنرمند در این عکس ها نماهایی از زندگی افراد در کشورهای اروپایی و آسیایی را به ثبت رسانده است. او در بعضی از عکس ها خرق عادت کرده و سوژه هایش را در فضاهایی متفاوت از زندگی روزمره شان قرار داده و حسی متفاوت را از آنها دریافت کرده و در عین حال کودکانی غرق در کودکی در خیابان میان زباله ها یا زنانی مشغول به فروش روزنامه را به نمایش گذاشته است. شاید بیننده با نگاه اول به عکس ها به نوعی تضاد در زندگی های مختلف در قومیت ها و نژاد های متفاوت پی برد. او گویی مقایسه ای دارد بین زندگی اروپایی ، اتوماسیون و مدرن با زندگی شرقی و آسیایی که در هر دو رازهای زیادی نهفته است.

 مجموعه پرتره های ارائه شده در این نمایشگاه شامل عکس هایی از اکوادور، بنگلادش و اتریش می باشد که مجموعه اتریش شامل دو قسمت یکی پرتره هایی از مردم اتریش و دیگری به همایش خلاقیت در اتریش  با عنوان "کوفومی" اختصاص می یابد که هر ساله هنرمندان کنار هم جمع می شوند و در حوزه های مختلف هنر در این همایش فعالیت می کنند. عکس های این رویداد در استودیویی واقع در مزرعه ای نزدیک به کوههای آلپ گرفته شده است.

کورت هوربست در مورد نورپردازی و صحنه آرایی عکس هایش می گوید: نور پردازی و صحنه آرایی در هر کدام از عکس ها متفاوت است. آنها که در استودیو گرفته شده به طبع به صحنه آرایی و نور پردازی بیشتری احتیاج داشته است برای مثال درمجموعه اتریش نورپردازی و صحنه آرایی بیشتری نیاز است اما در مجموعه دیگر که سوژه در خیابان قرار دارد همه چیز با نور طبیعی خود ثبت شده و هیچ صحنه آرایی رخ نداده چون در محیط های طبیعی گرفته شده است .

در بعضی از پرتره ها هنرمند سعی کرده است مردم را درشرایط و مکانهایی غیر از حرفه و موقعیت خود قرار دهد و از آنها عکاسی کند که این عکس ها بتواند حسی که با فضا هماهنگی ندارد را ایجاد کند او سوژه را در ورک شاپ، مترو، در حال پرش و در بین درختی قرار داده  است اما در عین حال در بخش دیگر از عکس ها هوربست سعی کرده هر کس در جایگاه درست و منطقی زندگی خود قرار گیرد و از سوژه ها در محله ها و خیابان هایی که متعلق به آنها هستند عکاسی کرده است. 

او نقاط اشتراک این چهار مجموعه به نمایش در آمده در گالری شیرین را پرتره  بودن عکس ها می شمارد و می گوید: می خواهم استقبال مردم ایران را در مقابل چنین عکس های پرتره بسنجم تا در آینده پرتره هایی از خودشان را در نمایشگاهی ارائه دهم. قصد دارم در زمستان سال آینده پس از به اتمام رساندن پروژه های عکاسی در هند و ونیز به ایران بیایم و نمایشگاهی در ایران از پرتره های مردم ایران برگزار کنم.

این هنرمند عکاس در فروشگاه مرکزی شهر کتاب با همکاری انجمن فرهنگی اتریش حضور پیدا کرد و ضمن آموزش تکنیک‌های نوین عکاسی‌، با نمایش منتخب آثارش از تجربیات هنری خود نیز سخن گفت.

کورت هوربست متولد ۱۹۷۲ اتریش است. او در رشته تاریخ عکاسی و خبرنگاری در دانشگاه هنرهای تجسمی سنت پولتن تدریس می نماید. وی تا کنون سه کتاب را به نشر رسانده و در این زمینه جوایز متعددی را دریافت کرده است. او در سال ۲۰۱۰ جایزه عکس های پرتره تایلور وسینگ را کسب نموده است. آثار  کورت هوربست در اتریش ، نیویورک، پاریس، وین، بنگلادش و لندن در نمایشگاههای متعددی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۶ مرداد در گالری شیرین دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 16تا ۲۰ بعد از ظهر  از آثار دیدن نمایند. گالری شیرین واقع در در تقاطع فرمانیه و کامرانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی شماره ۱۴۵ می باشد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست