1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارشی از نشست با عکاسانِ نمایشگاه « بوسه کلیمت … »

گزارشی از نشست با عکاسانِ نمایشگاه « بوسه کلیمت … »

گزارشی از نشست عکاسانِ نمایشگاه گروهی
بوسه ی کلیمت به عاشقانه های پلاک ۴
گردآورنده : الهام زارع نژاد
دوشنبه ۹بهمن ۹۶
ساعت ۱۸گالری دنا
در این نشست که پیرامون عکسهای نمایشگاه بود، با مقدمه ی الهام زارع نژاد که توضیحاتی در شکل گیری این مجموعه ارائه داد آغاز شد.
نمایشگاهی بر محور عشق ، نفرت و خیانت از مجموعه ی پلاک ۴ که منظور همان گالری دنا است و سومین نمایشگاهی است که با انتخاب یک محتوا از یک تابلوی نقاشی معروف گرد آوری می گردد.

سیوا شهباز که با یک اثر سیاه و سفید ۱۰۰در ۷۰ در این نمایشگاه حاضر است چگونگی انتخاب اثر خود را که با کپشن عشق انتخاب شده است شرح داد و سپس صمد قربانزاده با اثرفتومونتاژش در اندازه ی ۱۰۰در ۷۰ و تاثیراتی که از نگاه فروید و همچنین نفرت و خیانت در ذهنش شکل گرفته توضیحاتی داد و مخاطبین نیز با او وارد گفتگو شدند.
آرمان استپانیان در میان مهمانان حاضر از کار صمد نقد مثبت کرد و توضیحاتی در مورد تابلوی بوسه ی کلیمت ارائه داد.


پس از او مسعود قرایی که خود را عکاس خیابانی می داند در روند انتخاب اثرش که با نگاه خیانت انتخاب کرده بود صحبت کرد و همچنین برای حضار توضیح داد که دواثر اولی که برای نمایشگاه قاب کرده بود و در مورد بوسه و عشق بود توسط ارشاد مجوز نمایش نگرفت سپس یوریک کریم مسیحی ، موضوع نمایشگاه را و چرایی انتخاب یک موضوع و زیر اسم بردن ِ یک اثر را با کیوریتور نمایشگاه الهام زارع نژاد به چالش کشاند.
مهدی سروری و کامران شریفی، مریم خونساری ، الناز امینی از دیگر حاضرانی بودند که در باب آثار نمایشگاه و عکسها صحبت هایی کردند که جلسه به مواردی چون کیوریتورینگ در ایران نیز کشیده شد و با بحث و گفتگوی باقی مخاطبین به مسیرِ بررسی نظر عکاسان و خوب یا بد بودن ِ حضور آنها در نمایشگاه های مولتی مدیا رسید و با یک عکس دسته جمعی یادگاری به پایان رسید.
الهام زارع نژاد
تهران
بهمن ِ برفی ِ سال ۱۳۹۶

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس « دیدمان » در نگارخانه آفرینش
پسین
گشایش گالری هامون ساری با حضور عکاسان ساروی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست