1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش تصویری: مراسم بزرگداشت فخرالدین فخرالدینی

گزارش تصویری: مراسم بزرگداشت فخرالدین فخرالدینی

مراسم بزرگداشت فخرالدین فخرالدینی از پیشگامان عکاسی پرتره در ایران عصر روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی برگزار شد.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " این مراسم که به نام "شب فخرالدین فخرالدینی" نام گذاری شده بود با گشایش نمایشگاهی مشتمل بر ۵۰ قطعه از پرتره های عکاسی شده توسظ این استاد عکاسی از چهره هایی چون: در این مجموعه می‌توان پرتره‌های بی‌نظیری از علی‌اکبر صنعتی، محسن هشترودی، محمود ماهر‌النقش، حسین بهزاد، محمد دبیرسیاقی، رسام عرب‌زاده، جمشید امینی، ابراهیم قنبری مهر، شهریار، محمود دولت‌آبادی، احمد شاملو، هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری،‌محمود فرشچیان،‌فرهاد فخرالدینی، محمد ناصری‌پور،‌محمود جوادی‌پور،‌ آیدین آغداشلو، مرتضی ممیز،‌اکبر عالمی، عباس کیارستمی، محمد سریر ، پروفسور رضا سعید نفیسی، ایرج افشار، پرویز تناولی، عزت‌الله اتنظامی، بهرام بیضایی و فریدون علا و … آغاز شد.
در این نشست فرهاد فخرالدینی به عنوان یکی از سخنرانان این جلسه صحبت های جالبی را پیرامون زندگی نامه برادرش" فخرالدین فخرالدینی" برای حاضرین بیان کرد.
عکاسانی چون: سیمون آیوازیان، سیف الله صمدیان و کاووس صادقلو  از جمله حاضرین در این نشست و اساتیدی چون دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی و شهرام ناظری نیز در میان میهمانان دیده شدند.

یکی از بخش های این نشست پرتره‌ ای ارزشمند اثر فخرالدین فخرالدینی بود که از چهره دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی عکاسی شده بود و با حضور رییس موسسه فرهنگی هنری ملت، شهرام ناظری،‌ علی دهباشی و این هنرمند به باستانی پاریزی اهدا شد.
شب صد و سوم از سلسله برنامه‌های مجله بخارا، شامگاه ۲۲ آذرماه با همکاری موسسه فرهنگی هنری ملت، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، کانون زبان فارسی و مجله بخارا به نکوداشت چند دهه فعالیت فخرالدین فخرالدینی در عرصه عکاسی و نقاشی اختصاص داشت.

عکس ها از: ابراهیم باقرلو
————————————————————————————————————————————————–
جهت مشاهده متن کامل گزارش این مراسم شب " فخرالدین فخرالدینی " و اطلاع از گزیده سخنرانی اساتید مدعو " ایـنجـا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست