1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش نشست خبری جشنواره عکس گلستانه

گزارش نشست خبری جشنواره عکس گلستانه

جشنواره سراسری عکس گلستانه با محوریت کودکان خیابانی و آسیب های اجتماعی ۲۱ اسفند ماه سال جاری هم زمان با هفته نیکوکاری در مشهد برگزار می شود.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " در نشست خبری این جشنواره، که با حضور فرامرز عامل بردبار به عنوان دبیر جشنواره و تنی چند از هیات داوران همچون: سیدمجتبی خاتمی و مرتضی لطفی تشکیل شد، مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع) ضمن معرفی اجمالی از موسسه، موفقیت ها، اقدامات و اهداف مدنظر، گفت: یکی از اهداف مدنظر موسسه گلستان علی(ع)، تغییر نگرش انتقادی جامعه به کودکان بی سرپرست است و باید به گونه ای موفقیت های آن ها را که مورد بی توجهی قرار گرفته اند معرفی کرد. " سیدحمید رضازاده " با تاکید بر این که حتی الامکان از چهره کودکان به گونه ای خلاقانه عکس گرفته شود تا در جامعه انگشت نما نشوند، افزود: عکس هایی که از مراکز نگهداری کودکان گرفته می شود به صورت نیم رخ و یا … باشد.
وی ادامه داد: عکس ها باید طبق مقررات فراخوان انتخاب شده باشند. رضازاده اظهار امیدواری کرد: این جشنواره در آینده نیز ادامه داشته باشد.
مدیرعامل موسسه خیریه گلستان علی(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت دهکده گلستان علی در ابتدای بولوار میثاق مشهد اشاره کرد و گفت: با کمک سازمان های دولتی و مردمی، دو سال پیش، حدود سه هکتار زمین به موسسه گلستان علی(ع) واگذار شد. وی با بیان این که زیربنای دهکده هفتاد هزار مترمربع است، اظهار داشت: برآورد می شود بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان هزینه احداث آن باشد که با کمک خیران حدود ۲.۵ میلیارد تومان آن تامین شده است و آمادگی شروع پروژه را داریم که اگر شهرداری زودتر مجوز را صادر کند، عملیات ساخت را آغاز می کنیم.

گزارش نشست خبری جشنواره عکس گلستانه

در این نشست رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان این که باید از موسسات خیریه حمایت شود، گفت: برای ساخت دهکده گلستان علی باید به این موسسه کمک شود.
بصیری پور همچنین در حمایت از این جشنواره اظهار داشت: از طرف خانه خیران و همچنین از سوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر به دو اثر هدایایی اهدا می شود.
همچنین در این نشست، یوسفی مسئول دبیرخانه پی گیری از وقوع جرم نیز گفت: کلیه ۸۰ عکس راه یافته به نمایشگاه، در صورت موافقت عکاسان بدون داوری به جشنواره «راه روشن» راه خواهند یافت.
وی ادامه داد: این جشنواره در حوزه پیش گیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است و آثار نمایشگاه گلستانه به آن راه می یابند.
یوسفی افزود: دستگاه قضایی و ستاد پیش گیری از وقوع جرم آمادگی دارد موسسه گلستان علی(ع) را در راه رسیدن به اهداف خود کمک کند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: سازمان بهزیستی با ۷۲ مرکز دولتی و غیردولتی در استان حدود هزارو۶۰۰ کودک را نگهداری می کند.
طاهره بختیاری اظهار داشت: نگهداری این تعداد از عهده دولت خارج است لذا از موسسات خیریه چون گلستان علی(ع) کمک گرفته می شود. وی هدف از این کارها را بسترسازی برای ورود کودکان به جامعه، حرفه آموزی و اشتغال زایی آن ها عنوان کرد و ادامه داد: ما می خواهیم کودکان به خانواده های خود بازگردند یا در خانواده های جایگزین تحت مراقبت قرار گیرند.
"بختیاری " از خیران درخواست کرد با موسسات خیریه همکاری بیشتری شود. وی افزود: از هر کاری برای بهتر برگزار شدن جشنواره حمایت می کنیم. وی از سوی سازمان بهزیستی استان اعلام آمادگی کرد به دو نفر اول هدایای ویژه ای اهدا می شود.
یوسفی اعلام کرد: به عکس منتخب جشنواره از سوی دبیرخانه ستاد پیش گیری از جرم استان یک جایزه ویژه اهدا می شود.
  دبیر جشنواره سراسری عکس گلستانه در نشست خبری و با بیان این که جشنواره در دو بخش و موضوع برگزار می شود، گفت: بخش اول شامل موضوع کودکان خیابانی، بی سرپرست و بدسرپرست است که تحت پوشش هیچ موسسه خیریه، نهاد و ارگانی نیستند و عکاسان باید با نگاه انتقادی و چالشی سوژه های خود را ارائه دهند.فرامرز عامل بردبار با اشاره به این که بخش دوم مربوط به مراکز نگهداری کودکان است، افزود: در این حوزه نگاه عکاسان باید مثبت باشد زیرا به دنبال جلب حمایت جامعه نسبت به موسسه های خیریه که برای رشد فکری و جسمی کودکان تلاش می کنند، هستیم.
وی مهلت ارسال آثار را تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: مهلت اعلام شده به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.
دبیر جشنواره سراسری عکس گلستانه تصریح کرد: عکاسان باید عکس های خود را به صورت سی دی به نمی باشد.

نشانی مشهد، سه راه ادبیات، بین ابن سینا ۴ و ۶ شماره ۷۰ موسسه گلستان علی(ع) یا به نشانی: www.golestanali.com مراجعه کنند.

وی با بیان این که عکاسان می توانند بنا به تمایل خود در هر دو بخش یا یکی از آن ها شرکت کنند، یادآور شد: هر عکاسی فقط مجاز به ارسال ۱۰ قطعه عکس به جشنواره می باشد.

وی هیئت داوران جشنواره را متشکل از پنج نفر عنوان کرد و گفت: پس از داوری توسط هیئت داوران، ۸۰ قطعه عکس به نمایشگاه راه می یابند که در نهایت کتابی از این آثار منتشر و به شرکت کنندگان اهدا می شود.
وی ادامه می دهد: کتاب عکس جشنواره گلستانه می تواند به عنوان مرجع در کتابخانه ها در اختیار دانشجویان و محققان قرار بگیرد.
دبیر جشنواره سراسری عکس گلستانه اظهار داشت: اختتامیه جشنواره در روز ۲۱ اسفند ماه در هتل پردیسان مشهد خواهد بود و در همین روز در اقدامی نو و خداپسندانه پنج عکس از عکس های پنج داور محترم این جشنواره رونمایی و برای فروش به نفع کودکان گلستان علی(ع) به مزایده گذاشته خواهد شد که این پنج عکس توسط خیران دعوت شده به مراسم خریداری می شود.
وی خصوص ویژگی های عکس های ارسالی گفت: عکس ها با بالاترین کیفیت خروجی دوربین عکاس شود و با (دی پی آی ۳۰۰) به طوری که قابلیت چاپ ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر را داشته باشدارسال گردد.
وی با بیان این که عکاسان مجازند تا اقدامات ویرایشی و نرم افزاری در عکس های خود داشته باشند، افزود: البته این اقدامات باید به صورت خلاقانه باشد به گونه ای که حرف نویی را بزند و وضوح چهره کودکان کمتر باشد.
دبیر جشنواره عکس گلستانه در خصوص نحوه اهدا جوایز نیز تصریح کرد: در مجموع به برگزیدگان ۱۸ سکه تمام بهار آزادی اهدا می شود که به نفرات اول هر بخش ۴ سکه و نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب سه و دو سکه تعلق می گیرد.
عامل بردبار خاطر نشان کرد: جوایزی نیز از طریق خیرین و حامیان اهدا می شود که از جمله آن ها جایزه ویژه ای از طرف خانه عکاسان به یک عکس است.
وی تاکید کرد: کلیه درآمدهای حاصل از فروش عکس های نمایشگاه به کودکان موسسه گلستان علی(ع) تعلق خواهد گرفت.وی گفت: پس از اختتامیه، آثار تا پایان اسفندماه در گالری سلطان علی مشهدی واقع در کوهسنگی مشهد به نمایش در می آید.

 جهت مشاهده فراخوان و دریافت فرم شرکت در جشنواره سراسری عکس گلستانه " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست