1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش فارس از نشست خبری محمود شالویی و علیرضاکریمی‌صارمی؛ آمادگی ۲۷ کشور برای برپایی نمایشگاه عکس «جمهوری اسلامی،پیشرفت و اقتدار

گزارش فارس از نشست خبری محمود شالویی و علیرضاکریمی‌صارمی؛ آمادگی ۲۷ کشور برای برپایی نمایشگاه عکس «جمهوری اسلامی،پیشرفت و اقتدار

خبرگزاری فارس: نمایشگاه عکس «جمهوری اسلامی، پیشرفت و اقتدار» در ایام دهه فجر در ۵۰ کشور جهان برپا می‌شود که تاکنون ۲۷ کشور به این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

»

خبرگزاری فارس: آمادگی ۲۷ کشور برای برپایی نمایشگاه عکس «جمهوری اسلامی،پیشرفت و اقتدار»

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، نشست خبری نمایشگاه عکس «جمهوری اسلامی،‌ پیشرفت و اقتدار» که قرار است در ایام دهه فجر در ۵۰ کشور جهان به نمایش گذاشته شود، صبح امروز با حضور محمود شالویی رئیس شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه و علیرضا کریمی‌صارمی دبیر نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

شالویی درباره هدف از برگزاری  این نمایشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در جهان موضوع روز دنیاست، به خصوص با آن چه که امروزه در ایران ما به وجود آمده ، شاهد پیشرفت‌های عظیمی در صحنه‌های مختلف بوده و هستیم که این پیشرفت‌ها جهانیان را متحیر کرده است.
وی افزود: آن‌ها که در رأس قدرت‌ها هستند در جریان پیشرفت‌های کشور ما هستند اما شاید برای ملت‌ها چندان آشکار نباشد، ۳۳ سال از انقلاب سپری شده و هر سال شاهد پیشرفت‌های عظیمی در همه عرصه‌ها بوده‌ایم که ما را گاه همردیف کشورهای برتر دنیا قرار داده و گاه گوی سبقت را  از آن‌ها هم ربوده‌ایم.

شالویی گفت: علاوه بر لطف الهی، استعداد،‌غیرت و تعصب ایرانی است که باعث می‌شود به عظمت خود فکر کند و انقلاب اسلامی ما که محصول خون شهدای بسیاری بوده است به دست معمار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذاری شد و به عنوان نمونه و الگوی انقلاب‌های جهان قرار گرفت از جمله در زمینه اقتدار و توسعه و به همین دلیل برآن شدیم تا این پیشرفت‌،‌اقتدار و توسعه را در قالب تصاویر بسیار زیبا در کشورهای مهم دنیا که امکان نمایش این آثار را داشته باشند به نمایش بگذاریم که در حال حاضر ۵۰ کشور را به این منظور در نظر داریم.
شالویی با اشاره به تجربیات خوبی که در برگزاری نمایشگاه‌های عکس در ونیز و شرکت در دوسالانه معماری جهانی ونیز به دست آمده است گفت: با توجه به این تجربیات خوب که با استقبال خوبی هم مواجه شد، به نظر می‌رسد که عکس رسانه خوبی برای انتقال ایده‌ها و اندیشه‌ها باشد و به همین دلیل اقداماتی را برای برگزاری این نمایشگاه با دبیری علیرضا کریمی صارمی آغاز کرده‌ایم و با رایزنان فرهنگی و سفیران ایران در کشورهای مختلف جهان صحبت کرده‌ایم که با استقبال آن‌ها نیز رو به رو شده است.
مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به تأمین فضای نمایشگاهی برای نمایش این آثار گفت: به دنبال تأمین فضای خوب در این ۵۰ کشور بودیم که تاکنون ۲۷ کشور تأمین فضای مناسب برای برپایی این نمایشگاه را به ما اعلام کرده‌اند که  اتریش، آفریقای جنوبی، آلمان،‌ارمنستان،‌آذربایجان، اندونزی، ایتالیا، آلبانی، بلغارستان، بلاروس، کره جنوبی، کویت،‌گرجستان، کانادا، سوئد،‌سوئیس، فرانسه، قطر، قرقیزستان، روسیه، ترکیه، ترکمنستان و تاجیکستان از آن جمله‌اند. 

شالویی گفت: دستگاه‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و … همکاری خوبی را با ما داشتند و تصاویر خوبی را برای ما ارسال کردند و عکاسان هم استقبال بسیار خوبی را از این نمایشگاه داشته‌اند.
وی افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰ قطعه عکس خوب به دبیرخانه رسیده است که ۵۰ قطعه عکس خوب از میان این آثار انتخاب خواهد شد که البته ضرورتی ندارد تعداد عکس‌ها در همه کشورها یکسان باشد.
شالویی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری این نمایشگاه را در ۵۰ کشور جهان در جهت جذب مخاطبان برای سفر به ایران نیز مؤثر دانست و گفت: تاریخ برگزاری این نمایشگاه در کشورهای مختلف یکسان نیست.

علیرضا کریمی صارمی دبیر نمایشگاه عکس «جمهوری اسلامی ایران،‌پیشرفت و اقتدار» نیز در بخش دیگری از این نشست،‌این نمایشگاه را یکی از بهترین نمایشگاه‌های عکس دانست که در سطح وسیعی در جهان برگزار می‌شود.
وی افزود: در طول تاریخ عکاسی ایران،‌برگزاری چنین نمایشگاهی سابقه نداشته است و جهانیان ۳۳ سال پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف خواهند بود که در قالب این نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.
صارمی گفت: با توجه به کیفیت خوب عکس‌های ارسالی، بهترین عکس‌ها انتخاب شده و به بهترین شکل چاپ می شود و به این ترتیب‌ نمایشگاهی در سطح استاندارد جهانی خواهیم داشت.
صارمی همچنین تأکید کرد: کشور ما در زمینه چاپ عکس در زمره بهترین‌هاست و استانداردترین چاپ‌های عکس را در ایران داریم که با نگاه کارشناسی و تخصصی دقیق نیز کار انتخاب عکس‌ها انجام می‌شود.
وی درباره تعداد عکس‌های منتخب گفت: قرار است ۵۰ قطعه عکس انتخاب شود اما با توجه به گستردگی تعداد عکس‌ها و کیفیت خوب آن‌ها، می‌تواند این تعداد افزایش یابد و در برخی از کشورها بیش از ۵۰ قطعه عکس را به نمایش بگذاریم.
صارمی از انتشار بروشور معرفی این نمایشگاه به زبان فارسی، انگلیسی و زبان کشور مورد نظر خبر داد و گفت: با انتشار این بروشور مخاطبان با قدرت و توان ایران پس از انقلاب به زبان خود آشنا خواهند شد.
دبیر این نمایشگاه به اسامی هیئت انتخاب آثار اشاره کرد و گفت: محمد ستاری، رسول اولیا‌زاده و فرهاد سلیمانی در ترکیب هیئت انتخاب آثار حضور دارند که همه از کارشناسان و عکاسان بسیار خوب کشورمان هستند.
وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار ۵ دی‌ماه است و بابت راه یافتن هر قطعه عکس به نمایشگاه نیز مبلغ ۱۰۰ هزارتومان به هر عکاس اهدا می‌شود.
محمود شالویی در پایان نیز درباره برگزاری این نمایشگاه درسال‌های بعد گفت: فعلا برای برگزاری این نمایشگاه در سال جاری برنامه‌ریزی شده است و نمایش این آثار نیز تنها در خارج از ایران خواهد بود.
وی در پاسخ به سؤالی درباره انتخاب عکس‌هایی که به مسائل نظامی و امنیتی ایران مربوط می‌شود نیز گفت: این عکس‌ها با تأیید مسئولان نظامی و مراکز معتبری همچون وزارت دفاع همراه است و مورد تأیید مراکز نظامی ایران خواهد بود.
شالویی گفت: هر عکس شناسنامه مخصوص به خود را دارد و در سطح آثار جهانی ارائه می‌شود.
وی مدت زمان نمایش این آثار را نیز از دهه فجر در سال جاری اعلام کرد وگفت: ممکن است نمایش این آثار تا سال آینده نیز به طول بیانجامد.
انتهای پیام/ا

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست