1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس برتر ورزشی سال ۲۰۱۲ توسط عکاس ایرلندی به ثبت رسید

در چنین روزی عکس برتر ورزشی سال ۲۰۱۲ توسط عکاس ایرلندی به ثبت رسید

#در_چنین_روزی برابر با ۵ فوریه سال ۲۰۱۱ ری مک مانوس/ Ray McManus عکاس ایرلندی موفق به درک و ثبت لحظه ای از مسابقات راگبی ایرلند بین تیم کالج بلک راک و تیم باشگاه راگبی بلودر شد که از آن با عنوان «بازیکن میانی راگبی» یاد می شود.

در چنین روزی برابر با فوریه سال  ۲۰۱۱ ری مک مانوس/ Ray McManus عکاس ایرلندی از مسابقات راگبی ایرلند که بین تیم کالج بلک راک و تیم باشگاه راگبی بلودر عکسی ثبت کرد که توانست جایزه دوم بخش تک عکس ورزشی مسابقه عکس مطبوعاتی جهان/World Press Photoدر سال ۲۰۱۲ از آن خود کند.


در این عکس کونور کراولی/ Conor Crowley که به عنوان بازیکن میانی در تیم بلک راک بازی می‌کند، در حال گرفتن توپ و ارسالش برای بازیکنان دیگر است.
راگبی ورزشی نسبتا خشن است که در انگلستان و ایرلند طرفداران زیادی دارد و هرساله لیگِ این مسابقات در بین باشگاه‌های مستقل و تیمهای باشگاهی وابسته به کالج‌ها برگزار می شود.

ری مک مانوس عکاس ایرلندی، متولد و ساکن دوبلین است که از سال ۱۹۷۵ عکاسی را شروع کرد. در سال ۱۹۸۰ به آژانس Sportslife که به صورت تخصصی برروی عکاسی ورزشی کار می‌کند، پیوست. او معمولا در حال سفر در سرتاسر جهان برای پوشش مسابقات بین‌المللی ورزشی از جام ‌جهانی تا المپیک و لیگهای بین‌المللی است.
ری مک مانوس در ۵ المپیک اخیر عکاسی کرده است. هورلینگ و راگبی از ورزش‌هایی است که مک‌مانوس به صورت متمرکز از آنها عکاسی می‌کند. مانوس برنده جوایز بی‌شماری در زمینه عکاسی ورزشی در ایرلند و در فستیوال‌های بین‌المللی شده است و با عکس حاضر نیز جایزه رتبه دوم تک عکس بخش ورزش مسابقات ورلدپرس فتو در سال ۲۰۱۲ را کسب کرد.

مترجم: سیّدمهدی طباطبایی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس رضا کیانیان با عنوان «او می‌رود دامن‌کشان» در گالری اعتماد
پسین
یادداشت ؛ رضا کیانیان برای من همیشه این‌طور بوده است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست