1. خانه
  2. اخبار
  3. «خانواده ایرانی» در قاب دوربین محسن راستانی

«خانواده ایرانی» در قاب دوربین محسن راستانی

«خانواده ایرانی»‌ عنوان پروژه عکاسی محسن راستانی است که از طریق تیپ‌شناسی تغییرات اجتماعی را در ایران بررسی می‌کند. او برای چاپ و انتشار این مجموعه بزرگ نیازمند حمایت مسئولین فرهنگی و علاقه‌مندان به عکاسی است.

«محسن راستانی» در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره این پروژه عکاسی گفت: سال‌ها است که روی پروژه عکاسی «خانواده ایرانی»‌ بنا به ضروت و نگاهی کاملاً‌ تاریخی کار می‌کنم و هر سال بر تعداد این عکس‌ها افزوده می‌شود.
وی معتقد است که پروژه عکاسی از «خانواده ایرانی» پروژه‌ای است در تجلیل از ایرانی‌ها در سه دهه اخیر بعد از انقلاب اسلامی که می‌تواند به وسعت خانواده ایرانی درطول سالیان دراز ادامه داشته باشد، چرا که خانواده ایرانی هر روز شاهد تولد و تغییر و تحول است.
راستانی پروژه عکاسی خانواده ایرانی را یک پروژه ملی می‌داند که از نظر تاریخی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد اما به گفته وی تاکنون هیچ متولی برای چاپ و انتشار این مجموعه بزرگ نیافته است و تنها با بضاعت خود هر روز بر این مجموعه اضافه می‌کند.
وی درباره نحوه عکاسی پروژه «خانواده ایرانی» می‌گوید: طی سه دهه اخیر بعد از انقلاب اسلامی،‌خانواده ایرانی را از وجوه مختلفی چون سن،جنس،موقعیت جغرافیایی، موقعیت اجتماعی، موقعیت استانی،گروه‌های قومی،صنفی و … مورد بررسی قرار داده‌ام.
وی درباره انگیزه خود از پرداختن به این سوژه گفت: من در قبال نسل‌های آینده احساس تعهد می‌کنم تا بتوانم شواهدی از ایرانیان این سه دهه اخیر را برایشان به ارمغان بگذارم.
این عکاس ایرانی معتقد است که عکس‌هایش در این پروژه در تحکیم وحدت ملی ایرانیان بسیار مؤثر است، بنابراین هر فردی که شناسنامه ایرانی داشته باشد می‌تواند جلوی دوربین او قرار بگیرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست