1. خانه
  2. اخبار
  3. «عکس ماه اردیبهشت» عکاسان را فرا خواند

«عکس ماه اردیبهشت» عکاسان را فرا خواند

مسابقه «عکس ماه» برای انتخاب بهترین عکس‌های ماه اردیبهشت در شاخه‌های مختلف عکاسی، عکاسان را فرا خواند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، مسابقه «عکس ماه اردیبهشت» در سه بخش عکس خبری ، عکس ورزشی ، عکس فیچر و زندگی روزمره برگزار می‌شود و پس از داوری آثار، در هر بخش یک عکس به عنوان عکس برتر معرفی می‌شود. عکاسان برای ارسال آثار خود تا ۱۲ خرداد ماه فرصت دارند.
جایزه ویژه هیات داوران این مسابقه به یک عکس از میان عکس‌هایی که در هر یک از سه بخش به موضوع «انتخابات» پرداخته باشد داده می‌شود.
همچنین تنها یک عکس برای شرکت در این مسابقه پذیرفته می‌شود و هر عکاس می‌تواند چهار عکس را در هر بخش ارسال کند.
این عکس‌ها باید در طول ماه اردیبهشت گرفته شده باشد و درستی تاریخ عکاسی از اطلاعات دیجیتالی عکس تشخیص داده می‌شود.
دبیران عکس خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها می‌توانند عکس‌های عکاسان خود را ارسال کنند.
هرگونه تغییر خارج از استانداردهای عکس مطبوعاتی درعکس‌ها توسط فتوشاپ و نرم افزارهای دیگر پذیرفته نیست و اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکس‌ها در حدی که اصل عکس را تغییر ندهد قابل قبول است.
برای نام‌گذاری عکس‌های بخش خبری از حرف N ، بخش ورزشی از حرف S و بخش فیچر و زندگی روزمره از حرف F استفاده کنید و پس از هر حرف شماره عکس را بیاورید. به عنوان مثال چهارعکس خبری خود را این گونه نام گذاری کنید: N1, N2, N3, N4
بر اساس این فراخوان تنها عکس‌های دیجیتال پذیرفته می‌شوند و توضیحات و زیرنویس هر عکس باید به صورت مجزا و در برنامه word ارسال شود. برای هر عکس اطلاعاتی همچون « چه کسی ، در چه تاریخی ، در کجا ، به چه دلیل ، چه می‌کند؟ » لازم است.
برندگان در صورتی که عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران باشند، می‌توانند از مزایا و جوایز عکس ماه استفاده کنند. در غیر این صورت برندگانی که حائز شرایط عضویت هستند، پس از عضویت می‌توانند جایزه خود را دریافت کنند.
داوری و انتخاب آثار بر اساس زیبایی شناسی ، ارزش خبری و زیرنویس کامل و صحیح عکس انجام می‌شود.
داوری عکس‌های ماه اردیبهشت ۱۳۸۸ را «آلفرد یعقوب زاده» (عکاس آژانس سیپا فرانسه)، «کامران جبرئیلی» (عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس در کشورهای حوزه خلیج فارس) و «دمیر ساگولی» (عکاس خبرگزاری رویترز در بوسنی) انجام می‌دهند، البته امکان تغییر داوران نیز وجود دارد.بر اساس این فراخوان آخرین روز دریافت عکس‌ها دوازدهم خرداد ماه سال جاری است.
عکس برتر خبری، ورزشی ، فیچر و زندگی روزمره هریک ۵۰۰ هزار ریال دریافت می‌کنند. جایزه ویژه هیئت داوران نیز به یک عکس با هدیه چاپ عکس به میزان ۵۰۰ هزار ریال داده می‌شود.
عکاسان علاقه‌مند می‌توانند عکس‌هایی را که در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ گرفته‌اند به آدرس semah@iranphotojournalists.com ارسال کنند.
مسابقه عکس ماه از سوی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات برگزار می‌شود و «بهروز مهری» دبیر اجرایی این مسابقه است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست