1. خانه
  2. اخبار
  3. «قاب انقلاب» در نگارخانه زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج)

«قاب انقلاب» در نگارخانه زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج)

نمایشگاهی از آثار عکاس پیشکسوت " ابوالقاسم حاج محمدی " با عنوان " قاب انقلاب " و با موضوع حضور مردم در روزهای انقلاب سال ۱۳۵۷ در نگارخانه زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر(عج) در تهران دایر می باشد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick.com) در این نمایشگاه عکاس تعداد ۳۵ قطعه عکس سیاه و سفید کمتر دیده شده در اندازه های ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر، ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و ۳۵ در ۵۰ سانتیمتر را با حمایت فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته است.

«قاب انقلاب» در نگارخانه زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج)

قاسم حاج محمدی متولد دی ماه سال ۱۳۲۵ می باشد و عکاسی را از سال ۱۳۴۴ آغاز و چهار سال بعد با کسب تجربیات نخستین در این عرصه، به شکل جدی عکاسی حرفه ای را دنبال می کند.
 ایشان در سال ۱۳۵۰ به استخدام سرویس عکس روزنامه اطلاعات درآمد و به عنوان عکاس ورزشی در طی سالها به فعالیت پرداخت.
حاج محمدی هم اکنون به عنوان بازنشستگی نائل آمده است ولی همکاری با کمیته ملی المپیک و روزنامه ها و مجلات اطلاعات و همشهری و نیرو و دنیای ورزشی و … بخشی از سوابق حضور و فعالیت این عکاس پیشکسوت می باشد.

در قاب ابتدای این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است: قدیمی های مطبوعات من را بیشتر با عنوان عکاس ورزشی می شناسندبا عکس های مسابقات کشتی و فوتبال، از بازی های داخلی و ملی گرفته تا مسابقات آسیایی و المپیک و جام جهانی. همزمان با اوج گیری مبارزات مردمی و اعتصاب روزنامه ها، لنز دوربینم را به سمت وقایع انقلاب چرخاندم.
عکس های پیش رو ثبت بخشی از وقایع ماندگار حرکت مردم انقلابی ما بر روی نگاتیو است که برای نخستین بار به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی در قالب این نمایشگاه گردآوری شده و در سالهای ۱۳۹۰، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در نگارخانه مهر این مجموعه به نمایش درآمده است.

علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان روز جمعه ۲۵ بهمن ماه جاری در ساعات فعالیت قطار شهری(مترو) از ساعت ۶ تا ۲۲:۳۰ از این عکس ها دیدن کنند.
نگارخانه زیرگذر ولیعصر(عج) در تهران، خیابان انقلاب، تقاطع خیابان حضرت ولیعصر(عج) واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست